۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۴۱۲۸۳
مسؤول دارالقرآن کاشان:

ايجاد فضاي قرآني دركاشان با برگزاري مسابقات قرآني اوقاف

مسؤول دارالقرآن کاشان از ايجاد فضاي قرآني در شهرستان كاشان به عنوان اولين دستاورد برگزاري مرحله شهرستاني مسابقات قرآني اداره اوقاف و امورخيريه شهرستان كاشان نام برد.
سِد عبد الرضا توليت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، سيد عبدالرضا توليت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره بر برگزاري مرحله شهرستاني سي و نهمين دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خيريه در كاشان، گفت: نبايد به اين سطح از فعاليت هاي قرآني در شهرستان كاشان بسنده كرد و دچار غرور كاذب شد.

 

وي افزود: غرور كاذب سبب خواهد شد تا ارتقاي مسابقات را از برنامه کاري خود حذف کنيم، بنابراين بايد مسابقات را با همان علاقه و هيجاني که از ابتدا و تاکنون برگزار شده است در ادامه نيز كميت و كيفيت بيشتري ادامه داشته باشد.

 

توليت خاطرنشان کرد: بايد تلاش كرد تا هر سال تجربيات متفاوتي را  از اين مسابقات به كسب كرد و اين تجربيات به گونه اي باشد كه براي مردم نيز ملموس باشد ضمن اينكه نباشد فراموش كرد مسابقات انجام شده درطي سال گذشته براي مردم بروز و ظهور داشته است.

 

اين‌کارشناس قرآني ابراز كرد: برگزاري اين مسابقات مي تواند در ايجاد انگيزه  براي جوانان و نوجوانان نيز تأثيرگذار باشد چرا كه نوجوان ايراني با مشاهده هيجان ناشي از اين مسابقات تلاش براي گرايش و حضور در فعاليت هاي قرآني را براي او بيشتر خواهند کرد و اين تجربه اي است كه در سال هاي گذشته نيز شاهد آن بوده ايم.

 

به گفته وي، برگزاري چنين مسابقاتي و مسابقات محدودتر ضمن ارتباط بيشتر با مراکز آموزشي و قرآني باعث خواهد شد تا زمينه بهتري براي حضور علاقمندان به فعاليتهاي قرآني در مسابقات شهرستاني و استاني فراهم شود.

 

کارشناس اداره تبليغات اسلامي شهرستان کاشان در زمينه برگزاري سي و نهمين دوره مسابقات قرآني اداره اوقاف شهرستان کاشان اظهار داشت: اين مسابقات با حضور قاريان، حافظان و اساتيد قرآن شهرستان کاشان هفتم مرداد ماه در دو رده خواهران و برادران در سالن هاي فرهنگسراي مهرکاشان برگزار شد.

 

وي در خصوص داوري اين مسابقات گفت: داوري اين دوره از مسابقات در بخش برادران توسط آقايان عبدالرضا توليت ‹‹وقف و ابتدا›› مجيد عربي‹‹حسن حفظ›› علي اکبر توحيديان ‹‹تجويد›› اميراسدالله شريف ‹‹صوت›› و علي حسين پور‹‹کارشناس محتوايي›› و در بخش خواهران سميه مسعودي نيا ‹‹تجويد››  فاطمه ميرزايي‹‹وقف و ابتدا››  فاطمه بديعي‹‹حسن حفظ›› معصومه گودرزي‹‹لحن›› عليا تميزکار‹‹صوت›› و فاطمه حاج بابايي‹‹کارشناس محتوايي›› برگزار شد.

 

وي افزود: مرحله شهرستاني سي و نهمين دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خيريه كاشان، در هشت رشته قرائت، ترتيل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعاخوان و اذان در دو رده خواهران و برادران برگزار مي‌شود و سه نفر اول تا سوم در هررشته آقايان و بانوان، در مجموع  ۴۸ نفر برتر براي مسابقات استاني انتخاب مي شوند./1307/302/ب3

ارسال نظرات