۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۴۲۰۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

شیعیان به میزان معرفت خود از ائمه اطهار بهره می‌برند

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: شیعیان به میزان معرفت خود از ائمه معصومین(ع) بهره می‌برند و به همان مقدار نیز قدر و کرامت پیدا می‌کنند.
حجت لاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه با شفاعت ایشان همه شیعیان من وارد بهشت می‌شوند، گفت: این روایت عظمت حضرت معصومه را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به یکی از ویژگیهای حضرت معصومه(س) عنوان کرد: نور پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در وجود حضرت معصومه(س) تجلی پیدا کرده است به همین دلیل ایشان این مقام را دارند که ما را به معصومین(ع) برسانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: کسانی که کسب معرفت خود را از طریق معصومین(ع) به سرچشمه نور و هدایت متصل می‌کنند شیعیان واقعی محسوب می‌شوند که دارای جایگاه فوق‌العاده‌ای هستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم قدر اظهار داشت: شیعیان به میزان معرفت خود از ائمه معصومین(ع) بهره می‌برند و به همان مقدار نیز قدر و کرامت پیدا می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیت النور و یکی از روضه‌های بهشت است، گفت: حضرت معصومه(س) مقام فدارکاری و شفاعت دارند، ایشان همواره برای شیعیان استغفار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به اینکه امید به شفاعت ائمه معصومین(ع) سبب امید می‌شود، ابراز کرد: روز قیامت آنچنان سخت است که همه نیاز به شفاعت پیامبر(ص) دارند، بنابراین بیان احادیث مربوطه به شفاعت ائمه معصومین(ع) سبب امید در انسان می‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باطن بهشت چیزی جز ولایت ائمه معصومین(ع) نیست، ابراز کرد: یکی از ابعاد شفاعت ائمه معصومین(ع) از جمله حضرت معصومه(س) حتی در این دنیا به این شکل است که انسان از صفات رذیله پاک شده و نفس او بهشتی می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که به برکت وجود خانم حضرت معصومه(س) خداوند به ما نیز توفیق دهد که آتش درون خود را خاموش کرده و به صفات بهشتی دست پیدا کنیم./202/807/ب1

ارسال نظرات