۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۴۳۸۷۵
امام جمعه بیستون:

دستیابی به سبک اصیل زندگی اسلامی نیازمند الگوگیری از اهل بیت است

امام جمعه بیستون ابعاد شخصیتی ائمه معصومین را الگویی برای انسان ها دانست و گفت: بررسی زندگی ائمه اطهار(ع) برای همه آموزنده بوده و الگو قرار دادن شخصیت هایی همچون امام رضا(ع) راهی بسیار سازنده برای دستیابی به سبک اصیل زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان

حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان، امام جمعه شهرستان بیستون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت امام رضا(ع)، ابراز داشت: بررسی زندگی ائمه اطهار(ع) برای همه آموزنده بوده و الگو قرار دادن شخصیت هایی همچون امام رضا(ع) در محیط زندگی راهی بسیار سازنده در راستای دستیابی به سبک اصیل زندگی اسلامی است.

امام جمعه بیستون تصریح کرد: زندگی ائمه اطهار(ع) صداق عبارت «کلهم نور واحد» است و این جمله در تمام ابعاد شخصیتی آنها تجلی یافته است، ساده زیستی زندگی امام علی(ع) در زندگی دیگر ائمه اطهار(ع) نیز وجود داشته است.

وی معرفت را عامل مهمی در زیارت دانست و ادامه داد: اعتقاد داشتن به حقانیت امام رضا(ع) و اینکه ایشان را واجب الاطاعه بدانیم و به دستورات امام عمل کنیم سطح معرفت در زیارت ما را بالا می برد.

حجت الاسلام ضیغمیان بیان داشت: زیارت امام رضا(ع) بسیار ارزشمند است و خوشبختانه ما مفتخر به تشیع هستیم و فرمایشات امام هشتم را سرمشق زندگی خویش قرار می دهیم.

امام جمعه بیستون اظهار داشت: خلفای اموی و عباسی در دوران حکمت استبدادی خود از وجود شخصیت هایی همچون حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رنج می بردند و برای سرپوش گذاشتن بر جلوه های علمی و معنوی ایشان سعی در شخصیت تراشی داشتند.

وی تأکید کرد: وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) در ایران اسلامی، پناهگاه همه مسلمانان جهان است، دلخوش کردن به وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) در ایران کافی نیست، بلکه باید برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی از سیره ایشان بهره بگیریم.

حجت الاسلام ضیغمیان بیان داشت: یکی از برکات حضور امام رضا(ع) در ایران موجب رشد و گسترش مذهب تشیع شده است، امام رضا(ع) با تبیین مکتب تشیع و طرح اصول فکری اهل بیت(ع) را در سطوح بالای جامعه مطرح ساخت.

امام جمعه بیستون در پایان گفت: ائمه اطهار(ع) با ارشاد و هدایت آحاد مردم و سوق دادن آنها به سوی قرآن کریم و سیره پیامبر اعظم(ص) و تعلیم و تربیت مردم به مبارزه با نادانی و جهل پرداختند./967/302/ب2

ارسال نظرات