۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۹۰۴
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

سبک زندگی رضوی در قالب های هنری معرفی شود

حجت الاسلام ناصری گفت: تبیین سبک زندگی رضوی در مرحله اول وظیفه حوزه و روحانیت است و پس از آن، نوبت به هنرمندان می رسد تا آن را در قالب های هنری جذاب معرفی کنند.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک دهه کرامت و ولایت، گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) مایه برکت و رحمت برای ایرانیان است، این بارگاه نورانی محل دلدادگی ملت بزرگ ایران به اهل بیت (ع) است.

وی با بیان این که حرم رضوی منبع فیض و کرامت است، ابراز داشت: این بارگاه ملکوتی حقیقتا قطعه ای از بهشت در روی زمین و پناهگاه بی پناهان عالم است، حرم رضوی پناهگاه ملت ایران و ملجأ عشق و ارادت مردم بزرگ و دیندار ایران اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(ع) با اشاره به الگوگیری از سبک زندگی ائمه معصومین(ع)، ابراز داشت: تبیین سبک زندگی رضوی در مرحله اول وظیفه حوزه و روحانیت است و پس از آن، نوبت به هنرمندان می رسد تا آن را در قالبهای هنری جذاب برای مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنند.

وی ادامه داد: حضرت علیّ بن موسی الرضا(ع) فرموده اند «رَحِمَ اللهُ عَبدًا أَحیَا أَمرَنَا فَقَلتُ لَهُ: وَ کَیفَ یُحیِی أَمرَکُم؟ قَالَ: یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعُلِّمُهَا النَّاسَ فَإنَّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلامِنَا لاتَّبَعُونَا؛ خدا رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده نمود به ایشان گفتم: امر شما را چگونه زنده می‌کند؟ فرمود: علوم ما را فرا می‌گیرد و آن را به مردم می‌آموزد، که اگر مردم نیکوییهای سخن ما را می‌دانستند از ما پیروی می‌کردند».

مدیر مدرسه علمیه تبریز با تأکید بر ضرورت تدوین و ترویج سبک زندگی رضوی، گفت: این روایت شریفه مهر تأییدی بر اهمیت تدوین سبک زندگی ائمه اطهار(ع) است که باید به آن توجه جدی کرد، چرا که خواسته امام معصومی است که امرش بر همه مسلمانان لازم و نافذ است.

وی با بیان این که امنیت و استقلال پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه عمل به فرامین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دست آمده است، ابراز داشت: ایران اسلامی امروز در میان آتش و ناامنی به مانند بهشتی است که در امنیت به سر می برد و همه به برکت تفکر دینی و اسلامی ملت ایران است.

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: اگر ایران اسلامی در منطقه ای کاملا ناامن، امنیت و استقلال خود را به طور کامل حفظ کرده و در مقابل تمامی مستکبران و جهانخواران عالم به تنهایی ایستاده به برکت بارگاه ملکوتی ائمه اطهار، عشق مردم به ولایت امامان و ولایت فقیه است.

وی با تأکید بر بهره گیری از این فرصت امنیت و بستر ایجاد شده بعد از انقلاب، تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی فضای تبلیغ معارف و آموزه های اسلام ناب بسیار گسترده است، از این رو باید با تلاش مضاعف در صدد تبلیغ این معارف انسان ساز باشیم و اگر از این فرصت غافل شویم، پشیمان خواهیم شد./854/303/ب2

ارسال نظرات