۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۴۴۲۴۹
کارشناس مسائل مذهبی :

امام زمان رحمت واسعه الهی و مخالف خشونت و کشتار هستند

حجت الاسلام رضوانی گفت: وقتی امام زمان(ع) ظهور می کنند شمشیر بر کسانی می کشند که در مقابل دین ایستاده اند و به هیچ وجه اصلاح نمی شوند و حاضر نیستند دست ‏از عداوت و دشمنی بردارند، با ظهور حضرت عقلها کامل و رافت و مهربانی زیاد می شود چرا که امام زمان(ع) رحمت واسعه الهی ‏است‏.
ظهور امام زمان (عج) ریشه ظلم را می سوزاند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، ظهر امروز در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: دشمنان تلاش می کنند تا یک چهره خشن از امام زمان(ع) به مردم نشان دهند، در حالی که امام زمان(ع) رحمت واسعه خدا است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه دوری از معارف دینی و اهل بیت(ع) سبب شده که بی مهری در جامعه زیاد شود، بی مهری اولاد نسبت به والدین و یا والدین نسبت به اولاد، بی مهری خویشان به یکدیگر و بی مهری و بی تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر نمونه هایی از این قبیل هستند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام صادق(ع) راجع به دوران قبل از ظهور می فرمایند: زمانی می آید که حرمت بزرگتر شکسته و خوار می شود، همسایه ها یکدیگر را آزار می دهند و هیچ مانعی هم وجود ندارد، نفرینها ظهور پیدا می کنند و حقوق پایمال می شود، جایگاه پدر و مادر از بین می رود.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در حال حاضر دشمنان از طریق برنامه های مخرب ماهواره تلاش می کنند تا جایگاه پدر و مادر را در خانواده تضعیف کنند، نقش مادر را کمرنگ جلوه می دهند و سعی می کنند به جای این که نقش تربیتی مادر در خانه را نشان دهند شاغل بودن و بیرون بودن مادر از منزل را به عنوان نقش مادری به مخاطب القا کنند.

وی  اظهار داشت: امام صادق(ع) در ادامه روایت می فرمایند: زمانی می رسد که مردم صله رحم را ترک می کنند، یکی از عوامل افزایش رزق و روزی و طول عمر انسان صله رحم است، کسانی که از ترس کم شدن رزق و روزی صله رحم را ترک می کنند باید بدانند که برکت رزق و روزی شان کم می شود.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: زمانی که امام زمان(ع) ظهور می کنند نخستین کاری که می کنند دست بر روی سرها می کشند و عقول مردم کامل می شود، تمام کاستیها و مشکلات ما در زندگی به دلیل این است که در امور و تصمیمات خود عقل را حاکم نمی کنیم، اگر عقل در زندگی حاکم شود رابطه زن و شوهر و والدین و اولاد اصلاح می شود.

حجت الاسلام رضوانی گفت: امام باقر(ع) فرمودند: زمانی که قائم(ع) ظهور می کند بر سر مردم دستی می کشد و عقلها رشد می کند و اخلاق کامل می شود، وقتی عقل رشد می کند اخلاق هم کامل می شود، تمام کینه ها و دشمنیها و بد اخلاقیها از بین می رود و مهربانی جای آن را می گیرد.

وی در پایان بیان داشت: عده ای تصور می کنند که امام زمان(ع) وقتی ظهور می کنند خون و خونریزی و کشتار وسیعی راه می اندازند، در حالی که این تصور کاملا غلطی است و امام زمان(ع) شمشیر بر کسانی می کشند که در مقابل دین ایستاده اند و به هیچ وجه اصلاح نمی شوند و حاضر نیستند دست از عداوت و دشمنی بردارند، با ظهور حضرت مهدی(ع) رافت و مهربانی زیاد می شود چرا که امام رحمت واسعه الهی است و با خشونت و کشتار مخالف است./202/869/ب1

ارسال نظرات