۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۴۵۶
معاون سیاسی وزیر کشور:

دولت به حاشیه‌سازی ها توجه نمی‌کند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که دولت یازدهم به حاشیه‌سازی های عده‌ای در کشور توجه نمی‌کند، افزود: با وجود جوسازی مخالفان درباره عملکرد مدیران تدبیر و امید، دولت هیچ‌گاه در گزارش عملکرد خود مرتکب دروغ و بزرگ‌نمایی نمی‌شود.
مقیمی - معاون سیاسی وزیر کشور - شورای اداری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدحسین مقیمی، معاون و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی، امروز در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، با بیان این که دولت از حاشیه‌سازی و پرداختن به حاشیه‌ها پرهیز می‌کند، اظهار کرد: دولت یازدهم مصمم است تا خود را از حاشیه‌ها و بحثهای بی‌نتیجه کنار زده و وقت خود را برخی قانع کردن حاشیه‌سازان نگذراند.

 

وی با بیان این که دولت می‌بایست وقت خود را برای حل مشکلات صرف کند، اضافه کرد: برخی مواقع در رسانه‌ها مطالبی علیه دولت طرح می‌شود که لزومی ندارد ما برای پاسخ‌گویی به آنها وقت بگذاریم؛ زیرا باید کارهای مهم‌تری را انجام دهیم تا در پایان کار کارنامه مناسب و قابل دفاعی داشته باشیم.

 

مقیمی تصریح کرد: درست است که دولت به حاشیه‌سازیها توجهی نمی‌کند اما اگر دولت یازدهم نقد شود، نقدها شنیده شده و برای اصلاح آن اقدام می‌شود، همچنین در برابر تخریبها نیز به شیوه صحیح دفاع می‌شود.

 

به گفته معاون و قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی، دولت یازدهم هیچ‌گاه به دلیل تخریب و جوسازی مخالفان، بیشتر از کاری که انجام داده اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی نمی‌کند و جوسازی مخالفان، این دولت را مجبور به دروغ‌گویی و بزرگنمایی عملکردها نخواهد کرد.

 

مقیمی اضافه کرد: شاخص ها و عملکرد دولت مشخص بوده و پس از هشت سال یا هر وقت دیگر که دولت را تحویل دهیم، کارنامه تدبیر و امید بر اساس شاخصها ارزیابی می‌شود.

 

وی با تأکید بر این که می‌بایست گزارش عملکردها واقعی باشند، تصریح کرد: باید واقعیتهای موجود بر اساس شاخصها و اقدامات صورت گرفته بیان شود اما اگر فعالیتها و وضعیت موجود با شاخصهای بالادستی ازجمله سند چشم‌انداز توسعه متناسب نیست، باید به بازه زمانی فعالیتها نیز توجه کرد.

 

مقیمی خاطرنشان کرد: این نهایت بی‌انصافی است که در ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید به وضعیت شاخصهای مختلف کشور در زمان تحویل دولت ازجمله تورم 46 درصدی و رشد منفی 7.6 درصدی توجه نکرده و آنگاه مدعی شویم که بر اساس سند چشم‌انداز باید در سال جاری رشد اقتصادی کشور به هشت درصد می‌رسید.

 

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و تنگناهای بی‌سابقه مالی کشور در سه سال گذشته از دولت یازدهم، اگر عملکرد دولت تدبیر و امید را بر اساس برش های سالیانه مورد ارزیابی قرار دهیم می‌بینیم که این دولت در عمل به اسناد بالادستی بسیار موفق عمل کرده است.

 

مقیمی اضافه کرد: به‌عنوان نمونه در این سه سال تورم از 46 درصد به کمتر از 9 درصد رسیده و کاهش 37 درصدی تورم بسیار بیشتر از برش های سالیانه این شاخص است.

 

وی با اشاره به این که بر اساس سند چشم‌انداز و سند توسعه ملی باید ایران اسلامی در سال 1404 قدرت اول منطقه از جنبه‌های گوناگون باشد، تصریح کرد: برای تحقق این هدف اول می‌بایست رشد منفی 6.7 درصدی کشور در ابتدای تحویل دولت یازدهم جبران شود تا به رشد هشت درصدی برسیم که این شاخص اکنون به 4.4 درصد رسیده است./9314/پ202/ج

ارسال نظرات