۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۲۷۹
کارشناس مسائل مذهبی:

مسؤولان به مساجد به دید سنگر و جبهه فرهنگی نگاه کنند

حجت الاسلام باقری با انتقاد از دیدگاههایی که اعتقاد به کار فرهنگی در مساجد ندارند، گفت: اگر مسؤولان به مسجد به دید یک سنگر در جبهه فرهنگی نگاه کنند و جوانان را به این سنگر جذب کنند، علاوه بر حفظ جوانان از تیرهای شیاطین، نیروهایی با انگیزه را برای دفاع از اسلام تربیت می کنند.
مسجد

حجت الاسلام محمدرضا باقری، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره الزامات وجود برنامه های فرهنگی در مناسب در مساجد و موانع آن، گفت: متاسفانه در برخی مساجد تنها کاربرد مسجد اقامه نماز است، در حالی که می بایست مساجد برای جوانان جذاب باشند.

 وی ادامه داد: برخی تفکرات اشتباه در بین برخی از مسؤولان و هیئت امنای مساجد وجود دارد که به فعالیتهای فرهنگی برای نوجوانان و جوانان در مساجد اهمیت نمی دهند که این موضوع ناشی از نوع نگاه قدیمی این افراد به مسجد و دین است که البته این دیدگاهها باید اصلاح شوند.

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی گسترده ای که امروز از جانب بیگانگان و شبکه های ماهواره ای وجود دارد، دیگر قالبها و برنامه های سنتی در مساجد جوابگو نیست و برای جذب جوانان نیازمند ابزارها و قالبهای جدید در برنامه هایی فرهنگی مساجد هستیم.

حجت الاسلام باقری بیان داشت: متاسفانه در بعضی از مساجد با اینکه مساجدی هستند که در موقیعتهای خوبی از نظر مکان جغرافیایی واقع شده اند و جمعیت زیادی هم در آنها رفت و آمد دارند، اما چون دغدغه کار فرهنگی وجود ندارد، عملاً مسجد آن کاربردی را که باید داشته باشد ندارد و نمی تواند جوانان را از انحرافات اخلاقی و فکری و اعتقادی حفظ کند.

وی گفت: در بعضی مساجد هم که دغدغه کار فرهنگی وجود دارد متاسفانه الفبای کار فرهنگی را نمی دانند و یا قالبهای مورد استفاده آنان دیگر برای جوان امروزی جذاب نیست و کارآیی لازم را ندارد.

کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در نوع نگرش به مساجد به عنوان مکانهای مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان و تغییر قالبهای قدیمی کار فرهنگی به قالبهای به روز شده، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید.

حجت الاسلام باقری افزود: حال اگر مسئؤلان مساجد به این مکانهای مقدس به دید یک سنگر در جبهه فرهنگی نگاه کنند و جوانان را به این سنگرها جذب کنند علاوه بر اینکه خود جوانان را از آسیبها و تیرهای شیاطین حفظ می کنند، با حفظ جوانان در مساجد، نیروهایی قوی و با انگیزه را برای دفاع از اسلام و انقلاب تربیت می کنند. /869/302/ب3

 

ارسال نظرات