حذف ولایت فقیه فتنه عصر غیبت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب، مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، چهارم شهریورماه پیش از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی اظهار کرد: کسانی که در امتحان الهی واقع می شوند دو دسته اند یا مردودند یا مقبول و دسته سومی وجود ندارد.
غدیر؛ عرصه متحان الهی
وی با نگاهی به زندگی پیامبر(ص) بیان کرد: خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ع) نخستین معصومی بودند که خداوند با وجود ایشان مردم را امتحان کرد؛ غدیر میدان امتحانی بود که به امر خداوند امیرمؤمنان علی(ع) انتخاب و از سوی پیامبر(ع) به عنوان امام و جانشین ایشان معرفی شدند.
حجت الاسلام طباطبایی نسب با بیان ینکه غدیر میدان امتحانی بود که عده ای آن را تأیید و عده ای رد کردند، تصریح کرد: همان خدایی که نماز، روزه، حج، زکات و خمس را واجب کرد، ولایت محمد و آل محمد(ص) واجب کرده است.
وی ابراز کرد: 18 ذیحجه؛ روز خواری دشمنان ولایت و مکتب اسلام است؛ غدیر حقانیت و سند مکتب اسلام است که ادیان دیگر برای از این سند اثبات دینشان محرومند.
مسؤول مؤسسه فرهنگي نورالائمه ادامه داد: کسانی که 73 روز پس از غدیر یعنی بعد از رحلت نبی مکرم اسلام سقیفه بنی ساعده را شکل دادند، مردودین غدیر و افرادعادی نبودند بلکه خواصی بودند که با آگاهی و اشراف کامل ایجاد فتنه کردند.
حجت الاسلام طباطبایی نسب افزود: هنگامی که امام علی(ع) در حال غسل بدن پیامبر(ص) بود شخصی آمد و به ایشان گفت: از چه نشسته اید در سقیفه در حال انتخاب جانشین برای پیامبرند، افرادی که در غدیر با پیغمبر(ص) بیعت کردند اما پس از رحلت ایشان غدیر را فراموش کردند مردودین این امتحان بودند.
حضرت فاطمه؛ نخستین مدافع ولایت
وی با نگاهی به زندگی حضرت زهرای مرضیه(س) مطرح کرد: زندگی حضرت فاطمه(س) نیز میدان امتحان بود برای کسانی که ادعای همراهی و تبعیت از حضرت محمد(ص) داشتند، کسانی که حضرت زهرا(س) را می شناختند و فضایل و مناقب ایشان را از زبان پیغمبر(ص) شنیده بودند.
حجت الاسلام طباطبایی نسب بیان کرد: هنگامی که برای عذرخواهی نزد حضرت زهرا(س) آمدند، ایشان فرمودند: مگر شما نبودید هنگامی که پدرم روی منبر مسجد فرمود: «هر کس فاطمه را اذیت کند مرا اذیت و هرکس مرا اذیت کند، خدا را اذیت کرده است همچنین هر کس فاطمه را شاد کند به تبع مرا و خدای متعال را شاد کرده است»، آنها تأیید کردند و حضرت فرمودند پس چرا چنین کردید.
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمهجمعه کشور تأکید کرد: دفاع از ولایت را باید از حضرت فاطمه(س) آموخت، ایشان شبها در خانه های مهاجران و انصار را می زدند که بیایید ببینید علی(ع) چگونه غریبانه در خانه نشسته است.
وی افزود: کسانی که پشت در خانه حضرت زهرا(س) آمدند، ولی خدا و مدافع ولایت را مورد هجمه قراردارند مردودین امتحان الهی هستند، از این رو حضرت زهرا(س) وصیت می کنند که تنها هفت نفر برای تشیع جنازه ایشان بیایند، این افراد مقبولین آزمون الهی بودند.
مردودین عصر امیرمؤمنان
حجت الاسلام طباطبایی نسب با اشاره به زندگی امام علی(ع) گفت: پس از 25 سال خانه نشینی امام علی(ع) بعد از جریان غدیر مردم سراغ ایشان برای حکومت آمدند وگرنه ایشان دنبال حکومت نبودند.
وی افزود: امام علی(ع) تنها چهارسال و 9ماه حکومت کردند که در این مدت کوتاه تشکیل جبهه های ناکثین، مارقین، قاسطین از یک سو، معاویه وخوارج نهروان و طلحه و زبیر از طرفی دیگر مقابل امام علی(ع) قرار گرفتند.
مسؤول مؤسسه فرهنگي نورالائمه عنوان کرد: طلحه و زبیر از جمله کسانی که به اسلام خدمت کرده بودند وقتی از امام علی(ع) خواسته شان را که طلب مقام بود رد کردند جنگ جمل را به راه انداختند، جنگ جمل، صفین و خوارج نهروان مردودین امتحان در زمان امیرمؤمنان علی(ع) بودند.
مردودین زمان امام حسن و حسین
حجت الاسلام طباطبایی نسب بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در زمان خود میدان امتحانی را فراهم کردند برای کسانی که دم از ولایت می زدند و عبیدالله بن عباس فرمانده سپاه امام حسن(ع) از مردودین این میدان بود.
وی افزود: در حالی که هزاران هزاران نفر با امام حسن(ع) بیعت کرده بودند ولی در منظقه مُخیر به خیمه امام حمله و میخواستند ایشان را به شهادت برسانند.
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمهجمعه کشور ادامه داد: امام حسین(ع) پس از دعوت مردم کوفه به سمت کربلا حرکت کردند،12 هزار و به قولی 18 هزار نفر بیعت نامه با سیداشهدا را امضا کرده بودند ولی زمانی که امام به کربلا رسیدند، بیعت خود را شکستند برای جنگ مقابل ایشان قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه اهالی کوفه مردودین زمام امام حسین(ع) بودند، خاطرنشان کرد: روز عاشورا با بدن امام معصوم(ع) و حجّت خدا کاری کردند که وقتی حضرت زینب(س) کنار امام آمدند قادر به شناسایی برادرشان نبودند.
فتنه گران عصر امام رضا
حجت الاسلام طباطبایی نسب ادامه داد: زمان امام هشتم(ع) فتنه دیگری شکل گرفت، تمام تلاش دشمن گرفتن ولایت از مردم بود، امروز هم تمام تلاش دشمنان خارجی و داخلی برای گرفتن ولایت فقیه از مردم است.
وی با بیان اینکه مردودین زمان امام رضا(ع) افرادی همچون اعضای مذهب واقفیه بودند، افزود: برای اینکه پولهای زمان امام کاظم(ع) را به امام رضا ندهند فرقه ای به نام واقفیه شکل دادند، زمان امام رضا(ع) میدان امتحانی برای شیعیان و دلداگان به ایشان بود.
مسؤول مؤسسه فرهنگي نورالائمه خاطرنشان کرد: زمان غیبت کبری امام زمان (عج) خود نوعی امتحان و آزمون الهی است که باید پایپبندی خود را به امامت و ولایت نشان دهیم، کسانی که از تفکر حجتیه پیروی می کنند در این آزمون الهی رد می شوند.
غیبت کبری؛ آزمونی الهی
وی تصریح کرد: بر اساس تفکر حجتیه فراگیرشدن فساد در عالم سبب ظهور امام زمان(عج) می شوند که این با مفهوم انتظار سنخیت ندارد، انسان منتظر نمی شنید و دست روی دست گذارد، بلکه تلاش می کند.
حجت الاسلام طباطبایی نسب عنوان کرد: مقبولین کسانی هستند که در زمان غیبت کبری در نظام جمهوری اسلامی از ولی فقیه کسی که پرچمدار مقابله کفر، الحاد و استکبار در جهان است، اطاعت و تبعیت کند.
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمهجمعه کشور خاطرنشان کرد: برای پیروز بیرون آمدن از امتحان دوران غیبت باید از ولایت فقیه اطاعت کرد، متأسفانه پس از گذشت 37 سال از انقلاب هنوز عده ای تردید دارند؛ کسی که ایمان درست داشته باشد بدون شک به ولی فقیه هم اعتقاد دارد./201/1308/ب1