۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۱۳۴
آیت‌الله صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

آژیر خطر فرهنگ به صدا درآمده است/ سه سال از عمر دولت گذشت؛ برجام را بزرگ نکنید

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت کشور در قراردادهای بین‌المللی، گفت: حرکت‌های دیپلماسی کشور باید در همه جا برای ما مایه سرافرازی و اقتدار باشد و عمل فردی و اجتماعی مسئولان نظام باید در تراز عمل شهید رجایی قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو الگوی مناسب، جاوید، ماندگار، همیشه زنده و قابل ارائه نام برد که با خونشان حقانیت خود را امضا و در عرصه انقلاب، چهره پرجاذبه‌ای از مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند.

خطیب نماز جمعه تهران ساده‌زیستی و ولایتمداری شهید رجایی را به عنوان حجت برای همه مسئولان نام برد و با اعتراض به وضعیت اداره‌ها و نهادهای دولتی، اظهار داشت: اگر فردی از پایین‌شهر بیاید و این امکانات ادارات را ببیند چه خواهد گفت؛ ساده‌زیستی شهید رجایی در پیشگاه عدل الهی حجت است.

وی با بیان این‌که شهید رجایی و شهید بهشتی برنده هستند و خدا آنها را در دنیا و آخرت سرافراز کرد، به مسؤولان اجرایی کشور توصیه کرد: مسؤولیت به زودی تمام می‌شود، مراقب باشیم حرفی نگوییم که خلاف نظام و خلاف صحبت‌های نایب امام زمان‌(عج) و محور قداست این نظام باشد.

ضرورت حفظ عزت و کرامت کشور در قراردادهای بین‌المللی

آیت‌الله صدیقی با اشاره به حضور شجاعانه شهید رجایی در سازمان ملل متحد، تصریح کرد: شهید رجایی در برابر استکبار و زورگویان قرن آنچنان شیر و شجاع بود گویا اصلا قدرتی در این‌ها نمی‌دید این حالت حفظ عزت و کرامت برای کشور در قراردادهای بین‌المللی ضروری است.

وی با بیان این‌که نمی‌خواهد پرده از روی برخی چیزها بردارد، تأکید کرد: حرکت‌های دیپلماسی کشور باید در همه جا برای ما مایه سرافرازی و اقتدار باشد و عمل فردی و اجتماعی مسئولان نظام باید در تراز عمل شهید رجایی قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولان در هفته دولت دل مردم را شاد کنند اما مغرور نشوند آنچه انجام شد در برابر آنچه باید انجام بشود چیز خاصی نیست.

مسئله برجام را بزرگ نکنید

وی خطاب به دولتمردان با بیان این‌که سه سال از عمر دولت گذشت مسئله برجام را بزرگ نکنید، گفت: مقام معظم رهبری از بدعهدی دشمن سخن می‌گوید اما عزیزان ما یک بار حاضر نیستند از بدعهدی‌ها و خلاف‌های دشمن قدار ما یک جمله سخن بگویند و از آنچه وعده داده نشده بود بگویند.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که اگر ما از خود نقد کنیم نقد دیگران کاری خواهد بود اما اگر خودمان مشکلات را بازگو کنیم برای مردم دلنشین خواهیم شد، اظهار داشت: مردم گرفتاری زیاد دارند جوانها زیادی در انتظار تشکیل خانواده و درآمد فی الجمله‌ای هستند که با دست خالی و شرمند به خانه‌هایشان برنگردند؛ تولید ما هنوز احیا نشده است.

خدمت‌رسانی به مردم با استفاده از فرصت‌های باقیمانده

وی تصریح کرد: در این فرصت باقیمانده فرصت سیاست‌کاری و فرصت تبلیغات انتخاباتی نداریم اگر این فرصت‌ها را از دست دادید معلوم نیست همچین روزهایی چنین فرصت‌هایی برای شما پیش آید که خدمتی برای مردم عرضه کنید، آنچه می‌ماند کار برای خدا است؛ آنچه برای خود انجام دادید همه را از دست دادید اما آنچه برای خود انجام شد باقی می‌ماند.

بخش دیگری از سخنان امام جمعه موقت تهران به مسأله سوریه و یمن اختصاص داشت که وی در این زمینه گفت: سوریه در حال اضمحلال بود و جبهه صهیونیسم جهانی در حال آمادگی برای هجمه‌های کاری‌تر بود اما این اعجاز مقاومت است که چند سال می‌گذرد و آنها به اهدافشان نرسیده‌اند.

ریشه‌کن شدن خطر تکفیر در منطقه

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که به فضل الهی دشمنان و تکفیری‌ها با این همه امکانات و سلاح‌های مدرن و نیرو، هر روز رو به ضعف هستند و مقاومت رو به اقتدار بالاتر هستند، ابراز امیدواری کرد که خطر تکفیر در منطقه با نابودی کامل تکفیریها به کلی ریشه کن شده و مردم بتوانند قبر شریف حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را در سوریه زیارت کنند.

وی با بیان این‌که عربستان در یمن در حال آدم‌کشی و بمباران زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها است، گفت: اما بعد از این مدت شرارت و ددمنشی بی‌سابقه در تاریخ ترفی نبسته و تشکیل شورای سیاسی در یمن با اعتلاف حزب‌الله و یک گروه دیگر و با حضور و پشتیبانی جمعیت میلیونی یمن شکست عربستان سعودی است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به تبریک مقام معظم رهبری به قهرمانان ورزشی کشور، با بیان این‌که رضایت خدا در شادی دل ملت است و کسانی که مردم ما را شاد می‌کنند خدا آنان را شاد کند، خاطرنشان کرد: حضور یک بانو در مسابقات با حجاب اسلامی انتقال فرهنگ و این امر برای ما مایه سرافرازی است.

تشبیه وضعیت فرهنگی کشور به آژیر خطر

وی همچنین وضعیت فرهنگی کشور را به آژیر خطر تشبیه کرد و گفت: یکی از مسائلی که در هفته دولت جای آن خالی است ارائه پیشرفت‌های فرهنگی است. دولت چه گام‌هایی در مسئله فرهنگی و اخلاقی برداشته و در دانشگاه‌ها و مدارس چه ابتکاراتی را انجام داده است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که امروز خطر هجمه فرهنگی از موشک باران‌ها و بمباران‌ها به مراتب بیشتر است، تصریح کرد: در مسأله فضای مجازی دولت شرعا، قانونا، اخلاقا و سیاستا موظف و موکلف است که فرصت‌ها بهترین استفاده را ارائه دهد و تهدیدهای آن را برطرف کند./920/پ201/ج

ارسال نظرات