۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۲۸۱
پرویز سروری عنوان کرد:

نظر اکثریت اعضای شورا به ریاست مجدد چمران

رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایندگان شورای شهر در این دو سال این قابلیت را در چمران دیده‌اند و احساس من این است که در این دوره که سال آخر است نمایندگان این اعتماد را به وی خواهند داشت.
پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با ارزیابی عملکرد دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران گفت: همانطور که اطلاع دارید شورای چهارم با دوره‌های قبل متفاوت است. دوره اول یک دوره کاملاً جناحی و اصلاح‌طلبانه بود که منجر به فروپاشی شوراها و تمامیت آن در کشور شد و نگاه مردم را نسبت به شورا کاملاً منفی کرده بود. در دو دوره بعدی یعنی دوره دوم و سوم، مردم در اعتراض به روشی که در شورای اول وجود داشت یک شورای کاملاً اصولگرایانه را انتخاب کردند. اقدامات مؤثری که شورای دوم انجام داد باعث شد که نظر مردم نسبت به شوراها ترمیم شود. هر دوره نسبت به دوره قبل احساس می‌کنیم که مردم نگاه‌شان به شوراها در حال اعتماد بیشتر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در شورای سوم ما یک شورای ترکیبی داشتیم که با غلبه اصولگرایان شورا توانست تصمیمات بزرگی را اتخاذ کند و زمینه‌ساز تحولات بزرگی در شهر تهران شود. با توجه به آمار و ارقام و سوابق تاریخی بلدیه تهران هیچ موقع این همه حجم سازندگی کار عمرانی و ارائه تسهیلات به شهروندان را به خود ندیده بود.

سروری با اشاره به ویژگی‌ها و شرایط دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: در شورای چهارم ما مواجه با شرایطی متفاوت شدیم از این نظر که اولین باری بود که انتخابات شورای شهر با انتخابات ریاست جمهوری قرین شد و باعث شد که شوراها در یک لاین سیاسی هم قرار بگیرد که بالاخره خروجی این شد که دو جناح غالب سیاسی در کشور یک سهم تقریباً مساوی را در شورا داشته باشند و تقریباً یک هم‌وزنی در شورا پدید آمد.

وی در ادامه بیان داشت: من فکر می‌کنم یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره تا الآن این بوده است که -هر چند که در اوایل کار این بیم وجود داشت که شورا در یک سری چالش‌های سیاسی قرار بگیرد اما- نمایندگان در یک تفاهم نا‌نوشته به این جمع‌بندی رسیدند که نگاه کارشناسی را بر نگاه‌های جناحی و سیاسی غلبه دهند به همین دلیل ما شاهد یک تعامل در امور کارشناسی بودیم که فکر می‌کنم اگر نگوییم بی‌نظیر اما در کشور کم نظیر بوده است.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران افزود: جناح‌هایی که در امور سیاسی باهم مقابله می‌کنند در مسائل کارشناسی و خدمت به مردم تلاش کردند که یک نگاه کارشناسانه را بر نگاه سیاسی برتری بدهند. شما ببینید در قضیه لغو اختیارات شهردار که توسط آقای حکیمی پور در یک کار سیاسی شکل گرفت تقریباً 22 نفر از هر دو جناح امضاء کردند، اما وقتی که در صحن منطق موضوع گفته شد، اکثر اعضاء به این جمع‌بندی کارشناسی رسیدند که این کار به نفع شهر و مردم نیست. ما دیدیم که از هر دو جناح امضاءهای خود را به تعبیری پس گرفتند و در نهایت به 8 امضاء رسید.

سروری با اشاره به یکی از نکات مثبت شورای شهر دوره چهارم اظهار داشت: نگاه کارشناسی در این دوره امتیاز خوبی می‌گیرد و نتیجه‌ آن این است که به نظر من شورای چهارم در یک رقابت جدی برای ارائه خدمت تا الآن کارنامه قابل توجهی داشته و باز هم من فکر می‌کنم در 2 سالی که آقای چمران ریاست شورا را به عهده داشتند ما شاهد یک تعامل سازنده‌تری در سطح شورا بودیم. به نظر من کارنامه این 2 سال از سال اول درخشان‌تر است. علی کل حال به میانگین می‌شود گفت که شورای چهارم تا الآن کارنامه قابل ارائه‌ای را داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره ویژگی‌های مدیریت مهدی چمران در 2 سال اخیر شورای شهر تهران گفت: به نظر من ویژگی‌های چمران در شورای شهر منحصر به فرد است. از این نظر ایشان سوابق مشخصی در امور اجتماعی و شهری دارد و تحصیلات‌شان کاملاً مرتبط است.

وی افزود: حدود 14 سال است که فرمان شورای شهر و شورای عالی استان‌ها در اختیار آقای چمران بوده و اینها باعث شده که ایشان یک اشراف تقریباً بی‌نظیری را در موضوعات مختلف شهری داشته باشد که من فکر می‌کنم باید آنها را کاملاً مد نظر داشت.

سروری در پایان گفت گفت: از طرف دیگر چمران با اینکه به اردوگاه اصولگرایان تعلق دارد اما در اداره شورا به هیچ وجه نگاه سیاسی‌اش را دخالت نداده و کاملاً یک مدیریت غیرسیاسی و کارشناسی را ارائه می‌دهد. به نظر من این نوع نگاه باعث می‌شود که همدلی‌ها و همفکری‌ها بین اعضای مختلف شورای شهر ارتقاء و افزایش پیدا کند. با این همه من فکر می‌کنم هم از نظر علمی و تحصیلی و هم از نظر سوابق و تجربه و برندی که امروز چمران در کشور و شاید در جامعه جهانی به عنوان یک چهره شورایی دارد، یک ظرفیت برای شوراهای کشور و شورای تهران محسوب می‌شود./836/د102/ل

ارسال نظرات