۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۴۶۷۹۲
حجت الاسلام شفیعی دارابی مطرح کرد؛

ضرورت خدمت دلسوزانه دولتمردان به مستضعفان با الگو گرفتن از شهیدان رجائی و باهنر

​حجت الاسلام شفیعی دارابی در حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه شهیدان رجائی و باهنر برای مردم سوختند، گفت: خادمان ملت و دولتمران امروز باید همچون شهیدان رجائی و باهنر به مردم به ویژه مستضعفان و فقیران متدین توجه داشته و پاسخگوی آنها باشند.
حجت الاسلام سید حسین شفیعی دارابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین شفیعی دارابی، سخنران حرم مطهر رضوی، شب گذشته همزمان با سالگرد شهادت شهیدان رجائی و باهنر در صحن جامع رضوی به تبیین «عوامل عاقبت بخیری از منظر امام رضا» پرداخت.

وی با اشاره به معنای عاقبت بخیری، گفت: عاقبت بخیری یعنی اعمال، رفتار، سکنات، اقتصاد و سایر کارهای ما منتهی به خیر شود تا پذیرفته و مقبول درگاه حق شویم.

حجت الاسلام شفیعی دارابی افزود: انسان مختار، راه و چاه برایش مشخص است؛ می تواند با عقل، فکر، اندیشه مسیر درست زندگی را انتخاب کند و عاقبت بخیر شود، اگر عقلش مغلوب هوای نفس شود چاه را بر راه روشن برتری می دهد.

وی با بیان اینکه مردم چهار دسته اند، عنوان کرد: در دوران حیات بد زندگی کرده و بد هم از دنیا می روند، برخی بد زندگی کردند اما خوش عاقبت از دنیا رفتند، بعضی خوب زندگی کردند اهل عبادت و بندگی خدا بودند اما آخر عمر بی دین از دنیا رفت و گروه چهارم هم خوب زندگی کردند و هم عاقبت بخیر از دنیا رفتند.

سلمان؛ نمونه عاقبت بخیری در تاریخ اسلام

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: یکی از افرادی که در تاریخ اسلام عاقبت بخیر شد، سلمان فارسی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) است زیرا او تابع و مطیع کامل امامش بود و یکی از آن چهار نفری به شمار می رود که بهشت مشتاقشان است.

حجت الاسلام شفیعی دارابی تأکید کرد: شیعه باید معرفت داشته باشد، اگر دست جوان امروز پر باشد فکرش با شبهه های وهابیت متزلزل نمی شود.

وی تصریح کرد: وقت خود را در حرم امام رضا(ع) به طواف دور ضریح یا پرسه زدن در صحن های رضوی تلف نکنید، به موعظه و منبر بها دهید، امام حسین(ع) روز عاشورا هفت مرتبه منبر رفتند که بیانگر اهمیت سخنرانی و موعظه است.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با تأکید از بهره مندی از وجود عالمان دین که امروز در شهرها و روستاها کم نیستند، خاطرنشان کرد: چنانچه برای همه عرصه های زندگی طب و پزشکی، کشاورزی، صنعت و معماری به متخصص نیاز داریم.

گره خوردن دل دولتمردان با مستضعفان

وی با اشاره به اینکه دل سلمان با مستضعفان و پابه برهنه ها گره خورده یود، خطاب به دولتمردان و خادمان ملت، گفت: دلهای خود را به چه کسانی گره زده اید، مراجعه افراد به دفترهای شما که وابسته هیچ حزب، جریان و گروهی نیستند را چگونه پاسخ می دهید پاسخ فقیران متدین را چطور می دهید.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با اشاره به اینکه محبوبیت فراوان شهید رجائی به علت با مردم بودن و خدمت برای مردم بود، بیان کرد: شهیدان رجائی و باهنر برای مردم سوختند، به تعبیر امام راحل ریاست را در دست شهید باهنر و رجائی قرار داده بودند که آنها بر ریاست چیره شده بودند نه اینکه ریاست آنها را به سمت خود بکشاند.

یادآور می شود، آیین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت شهیدان محمد علی رجائی و محمد جواد باهنر روز گذشته هشتم شهریورماه در جمع زائران و مجاوران رضوی برگزار شد./1308/202ب2

ارسال نظرات