۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۱۶۷
آیت الله شفیعی:

تجسم زیبایی و زشتی عمل بالاترین بهشت و جهنم برای انسان است

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه در قیامت اعمال انسان تجسم خواهند یافت، گفت: انسان در قیامت قبحی و نیکی اعمال خود را خواهد دید و از این حیث بهشت و جهنم انسان در دیدن اعمال است.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه چهارشنبه در مسجد آیت الله شفیعی در ادامه تفسیر سوره زلزال با اشاره به آیات «یومئذ یصدر الناس لیروا اعمالهم فمن یعمل مثقال ذره خیر یره و من یعمل مثقال ذره شر یره» ابراز داشت: در روز قیامت مردم از قبرها بیرون آمده تا اعمال خود را ببینند و هر کس به اندازه ذره مثقالی کار خیر و یا شر انجام داده باشد، آن را خواهد دید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این آیات سه نکته نهفته و به یک حقیت باز می گردند که از جمله آن ها رؤیت اعمال است و مفسران در گذشته این آیات را به دیده شدن کیفر یا پاداش اعمال نفسیر می کردند اما بعد از کشف یک حقیقت علمی که قرآن از آن خبر داده بود، تفسیر این آیه تغییر کرد.

آیت الله شفیعی اظهار داشت: آن حقیقت علمی تبدل نیرو به ماده است که در آن ماده‌ خلق شده از بین رفتنی نبوده و تبدیل به نیرو می‌شود و این نیرو به ماده و ماده به نیرو تبدیل که در قیامت به ماده تبدیل خواهد شد؛ بنابراین هر عمل انسان در روز قیامت به ماده تبدیل و در برابر او قرار می گیرد.

این عالم دینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از این حقیقت علمی تجسم اعمال ثابت می شود، خاطرنشان کرد: براساس این قاعده اعمال انسانی در قیامت برابر او تجسم خواهند یافت و اصل این مطلب را دانشمندان خارجی و علمای اسلام به وجود نکاتی در این آیه قرآنی درباره قاعده مورد نظر اشاره کرده اند.

وی گفت: اعمال دنیوی انسان در قیامت در برابر او تجسم پیدا خواهند کرد و خداوند در عین کریم بودن منتقم است؛ بنابراین در قیامت انسان قبحی و زشتی اعمالی که از آن ها نهی اما انجام داده را به چشم خواهد دید که از هر عذاب و جهنمی سوزنده تر هسنتد و بالعکس کار خیر هم در برابر او مجسم و آن را می بیند که از هر بهشتی برای او خوشحال کننده تر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امام خمینی(ره) در تألیفات خود گفته اند که در قیامت، انسان عمل قبیح و ناپسند را با قبح واقعی خود دیده و به حدی از آن معذب می‌شود که از هر جهنمی بدتر خواهد بود و بالعکس اگر انسان عمل نیکی انجام دهد، همان عمل با همه حسن ها و خوبی های دنیوی آن در برابر او تجسم خواهد یافت و از هر بهشتی برای او بهتر خواهد بود./9456/202/ب2

ارسال نظرات