۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۷۶۸۹
معاون پژوهش حوزه های علمیه:

طلاب استطاعت خود را در جهاد علمی با دشمن بالا ببرند

حجت الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» گفت: این آیه جهاد علمی، فرهنگی و اقتصادی را هم شامل می شود و طلاب باید با توجه به این آیه استطاعت علمی خود را بالا ببرند.
سيد علي عماد معاون پژوهش

حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، در حاشیه افتتاحیه سال جدید حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه یک روز با برکت و مبارک است، اظهار داشت: حوزه باید دائما در حال یک خود ارزیابی باشد تا بداند تا چه حدی در انجام رسالت خود موفق بوده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که خود ارزیابی تنها وظیفه نهاد و مدیریت حوزه نیست، افزود: این تکلیفی است که تمام حوزویان از جمله شورای عالی، مرکز مدیریت، معاونت های مختلف و مدارس علمیه و اساتید و طلاب هم باید این خود ارزیابی را داشته باشند.

طلاب باید سهم خود را برای برآوردن نیازهای مردم بدانند

وی خاطرنشان کرد: ما امروز با جهانی مواجه هستیم که هزاران مسأله متفاوت دارد و این مسائل مسؤولیت های زیادی را در مقابل روحانیت و طلاب قرار داده است و هر کدام از ما باید سهم خود برای برآوردن این نیازها و مطالبات بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین عماد با بیان این که آغاز سال تحصیلی برای طلاب باید آغاز یک برنامه ریزی یک ساله برای کار علمی باشد، تصریح کرد: این برنامه ریزی باید در جهت بهنگام بودن و بروز بودن و مهیا بودن برای تمام فراز و نشیب های طول سال باشد.

وی ابراز داشت: آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» فقط جهاد نظامی را نمی گیرد بلکه جهاد فکری، فرهنگی و اقتصادی را هم شامل می شود و ما که اصحاب حوزه علم و فرهنگ و دانش هستیم باید استطاعت خود را بالا ببریم و این بسیار مهم است.

ورود نمره پژوهش به کارنامه طلاب در سال جاری

معاون پژوهش حوزه های علمیه در بیان برنامه پژوهش حوزه های علمیه در سال آینده خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های ما برای سال آینده اجرای برنامه 5 نمره پژوهشی برای یکی از عناوین درسی در هر نیم سال تحصیلی است که در سال گذشته آزمایش شد و امسال هم با مشارکت مدیران واحدهای اوزشی، اساتید و طلاب به نحو احسن انجام خواهد شد./843/ت302/ی

ارسال نظرات