۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۲۲۱
آیت الله مجتهد شبستری:

باز پرداخت وامهای ازدواج طولانی شود

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی جوانان به دلیل بیکاری، از دولت خواست پرداخت وامهای ازدواج را بلند مدت کند تا زوجهای جوان توانایی بازپرداخت آنها را بدون بروز مشکلات جدید مالی داشته باشند.
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور این کمیسیون ارزش و اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه هرچند کمیسیونهای مختلف مجلس از اهمیت بالایی برخوردارند، ابراز داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس به دلیل همه جانبه بودن مباحث و در برگیری ابعاد مختلف از جایگاه ویژه ای در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور برخوردار است و حساسیت خاصی را دارد.

امام جمعه تبریز با ابراز تأسف نسبت به بی میلی نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: بسیاری از مشکلات کشور ریشه در مسایل فرهنگی دارد با انجام کارهای مؤثر در این بخش بسیاری از مشکلات و معضلات کشور به ویژه مسائل اجتماعی حل خواهد شد، همفکری و همکاری میان کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی را رفع کند.

وی مسائلی از قبیل کاهش نرخ ازدواج، افزایش طلاق، آسیب های اجتماعی و گسترش فضاهای مجازی مبتذل را از نمونه های وضعیت ناهنجار حوزه های اجتماعی و فرهنگی یاد و بر اهتمام جدی کمیسیون اجتماعی در کنار کمیسیون فرهنگی برای آسیب شناسی این مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب و عملی برای رفع آنها تاکید کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات ازداواج جوانان، خاطرنشان کرد: دولت می تواند با تسهیل در ارایه تسهیلات ویژه به جوانان وامهای ازدواج و همچنین رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور، جوانان را در ترغیب به ازدواج کمک کرده و مسیر تشکیل خانواده جوانان دختر و پسر را فراهمتر کند.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جوانان به دلیل بیکاری، از دولت خواست پرداخت وامهای ازدواج را بلند مدت کند تا زوجهای جوان توانایی بازپرداخت آنها را بدون بروز مشکلات جدید مالی، داشته باشند، ادامه داد: همچنین دستگاه قضائی کشور با ارائه راهکارهای مناسب سدی محکم در مقابل پدیده رو به رشد طلاق اتخاذ کند.
آیت الله مجتهدشبستری با انتقاد از وضعیت رو به رشد طلاق در کشور گفت: دادگاه های خانواده نباید به راحتی و در اسرع وقت مجوز و حکم طلاقهای توافقی را برای طرفین دعوی صادر کند، زیرا که صدور چنین احکامی موجب عادی شدن مساله طلاق در جامعه شده و آمارهای مربوطه را روز به روز افزایش می دهد.

وی با بیان  اینکه باید دادگاه های در حوزه پیشگیری فعالتر عمل کنند، ادامه داد: آمارهای موجود در زمینه طلاق نشان می دهد که دادگاه ها در حوزه پیشگیری عملکرد مناسبی ندارند و باید دوایر مشاوره ای آنها بیش از پیش فعال شده و نسبت به آفت طلاق در جامعه حساستر باشند.

آیت الله مجتهدشبستری مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان را از عوامل اصلی کاهش ازدواج و کثرت طلاق در کشور بیان کرد و افزود: در شأن جامعه اسلامی نیست که جوانان و به ویژه تحصیل کرده های جامعه به ناچار در حوزه هایی اشتغال پیدا کنند که برازنده خانواده های آنها نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی کشور نیازمند اقدامات عاجل است و بی توجهی در این رابطه موجب بروز خطرات بسیاری برای کشور خواهد شد، ابراز داشت: مشکلات اجتماعی باید در رأس مسائل باشد و مورد بررسی و رفع قرار گیرد./202/854/ب1

ارسال نظرات