۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۲۶۱
معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید خبر داد؛

نام گذاری معابر شهری به نام شهدای حادثه منا

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید گفت: نام گذاری اماکنی به نام شهدای حادثه منا در دستور کار ستاد بزرگداشت شهدای منا قرار گرفت که مثل بقیه شهدا معابر شهری به نام این عزیزان نام گذاری شود.
حجت الاسلام سید محمد حسن معظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسن معظمی، معاون  فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر امروز سه شنبه 16 شهریورماه در مراسم افتتاح نمایشگاه لاله های سفید در محل موزه مرکزی شهدا، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای منا گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری بنیاد شهید و سازمان حج و زیارت با مدیریت آقای انصاری ستادی جهت بزرگداشت شهدای حادثه منا تشکیل شد.

وی ادامه داد: امروز افتتاح این نمایشگاه در موزه مرکزی بنیاد شهید گوشه ای از فعالیت های این ستاد می باشد، اما آنچه برای همه ما روشن است از این فرصتها باید حداکثر استفاده را بکنیم.

حجت الاسلام معظمی با اشاره به برنامه های این ستاد گفت: حدود دو هزار نفر از خانواده های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد، همچنین برگزاری دعای عرفه و بزرگداشت شهدای منا در مصلی تهران از دیگر برنامه های این ستاد است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده که در سراسر کشور دعای عرفه به همراه بزرگداشت شهدای منا برگزار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید به برنامه های تبلیغاتی در سطح شهر تهران اشاره و بیان داشت: از امروز در سطح شهر تهران تبلیغات محیطی پیرامون شهدای منا را آغاز کرده ایم تا جامعه اسلامی ما آگاه شوند.

وی ادامه داد: طراحی تندیس هر شهید انجام شده و این تندیس منقوش به اسم شهدای منا به همراه کتاب مصور شهدای منا را طراحی و به همراه سی دی آثار هنری به تمام خانواده های شهدا تقدیم خواهد شد.

حجت الاسلام معظمی به تهیه کتابچه دعای عرفه منقوش به تصاویر شهدای منا اشاره و اظهار داشت: 12 هزار جلد دعای عرفه با عکس های شهدای منا تهیه شده که در مصلی های محل برگزاری دعای عرفه توزیع خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه همراه با دعای عرفه در مصلی تهران، همچنین برگزاری کنگره شعر منا را از دیگر برنامه های این ستاد دانست و گفت: شاعران مختلف از سراسر کشور پیرامون این شهدا سروده ای داشتند که حتی بعضی از این شهدا از شاعران هستند و می توان این شهدا را گمنامان جامعه اسلامی دانست.

حجت الاسلام معظمی بیان کرد: بدانید همانگونه که شاه با آن قدرتش که ژاندارم منطقه بود یک دفعه  به فرمان یک رهبر و مرجع تقلید که فرمود شاه باید برود رفت و الان هم مرجع تقلید ما می گوید اینها باید نابود شود، قطعا همانطور که ظلم پایدار نیست آل سعود هم نابود خواهد شد و حرمین شریفه به دست مسلمانان خواهد افتاد.

وی افزود: نام گذاری اماکنی به نام شهدای منا در دستور کار قرار گرفت که مثل بقیه شهدا کوچه ها، خیابان ها و میادین شهر به نام این شهدا نام گذاری خواهد شد تا جامعه بداند این بزرگواران چه شخصیت های بزرگی بودند.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید با شهید دانستن شهدای منا اظهار داشت: وقتی حجاج از آن سرازیری عرفات وارد منا می شوند روایت داریم که همه آمرزیده اند و قطعا بدانید که شهدای منا شهید هستند./202/9598/ب1

ارسال نظرات