۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۴۸۴۲۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

تفکرات انحرافی تروریستهای تکفیری بشریت را تهدید می کند

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت قرار گرفتن در فضاهایی همچون امامزاده‌ها و واسطه قرار دادن ائمه معصومین(ع) را شرک می دانند.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم پیوند آسمانی 40 زوج با اجرای نیات واقفان خیراندیش و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان شرقی عصر امروز در امامزاده سیدحمزه‌(ع) تبریز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در این مراسم اظهار داشت: طرح پیوند آسمانی در راستای اجرای نیت واقفان، هر ساله همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه‌ی کبری(س) اجرا می‌شود و بی‌شک دارای اثرات معنوی و فرهنگی بسیاری است.
وی افزود: نباید از چنین مسائلی بی‌تفاوت گذشت چرا که تشریفات‌ بی‌جا در بسیاری از موارد بر زندگی مردم سایه انداخته و در این راستا نیز بسیار مشاهده می‎شود که برخی از مردم، میلیون‌ها تومان پول را در مسائل بی‎اهمیت هزینه می‎کنند، اما در اجرا و حمایت از طرح‌های خیرانه کوتاهی می‌شود.
حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر ترویج ازدواج ساده و بدون تشریفات میان خانواده ای مسلمان گفت: آموزه های دین مبین اسلام بر ساده‌زیستی و دوری از تجل‌گرایی سفارش دارد، اگر خود را شیعه مولای متقیان می دانیم؛ باید رفتار، سیره و سبک زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در صورت توجه به معنا و مفهوم خطبه‌ عقد در می‌یابیم که تعهد سنگینی بر عهده‌ گرفته و چه ارزشمند خواهد بود اگر چنین مناسبتی در جوار اولاد ائمه‌ معصومین(ع) اجرا شوند؛ چراکه این افراد جایگاه خاصی نزد پروردگار متعال داشته و با وساطت، سکان زندگی جوانان را به سمت زندگی اصیل دینی و اسلامی هدایت می‌کنند.
وی با بیان این‌که مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه بایستی محور فعالیتهای مردمی، دینی و فرهنگی قرار گیرند، افزود: مساجد تنها ویژه مراسمهای ترحیم نیستند، اگر کارکرد حقیقی مساجد مورد توجه قرار گیرد؛ خواهیم یافت که بسیاری از امور مسلمانان با توجه به نقش محروی مساجد صورت می گیرد.
حجت‎الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف، افکار و اندیشه‌های ضاله و انحرافی فرقه‌هایی چون وهابیت و تروریست تکفیری و سلفی اظهار داشت: به صراحت می‌توان گفت این‌ها نه‌تنها دشمن بشریت، بلکه دشمن مبانی حقیقی اسلام و قرآن به شمار می روند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تفکرات انحرافی تروریستهای تکفیری کل بشریت را تهدید می کند، گفت: فرقه‌های ضاله‌ای چون وهابیت قرار گرفتن در فضاهایی همچون امام‌زاده‌ها و واسطه قرار دادن ائمه معصومین(ع) را شرک می دانند و معنویت‌گرایی را به سخره می‌گیرند، این در حالیست که ریختن خون زنان و کودکان مسلمان را واجب می دانند.
همچنین حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس ادراه اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز درباره جزئیات این طرح گفت: در این طرح منابع مالی حاصل موقوفات جهت ازدواج آسان در اختیار 40 زوج قرار گرفته و درآمد حاصل از موقوفات مرحومه تاج بیگوم 210 سال پیش جاری است و تا کنون نیز اجرا می‌شود.
وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج ازدواج آسان میان جوانان خاطرنشان کرد: اتاق دائمی عقد در جوار امامزاده سید حمزه(ع) با هماهنگی مدیریت مجموعه به طور رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد./202/935/ب1

ارسال نظرات