۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۸۷۰۴
با سخنرانی ضرغامی؛

بزرگداشت بین‌المللی شهدای حج و منا برگزار شد

بزرگداشت بین‌المللی شهدای حج و منا به همت «کاروان بیت عتیق» با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی در یادمان شهدای حج خونین بهشت زهرا برگزار شد.
عزت‌الله ضرغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگداشت بین‌المللی شهدای حج و منا، عصر امروز به همت «کاروان بیت عتیق» با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی در یادمان شهدای حج خونین بهشت زهرا برگزار شد.

ضرغامی در این مراسم با عرض تسلیت به خانواده شهدای منا گفت: تقدیر و تشکر از رهبر انقلاب دارم که موضع محکمی پس از وقوع فاجعه منا اتخاذ کردند؛ ما ممنون رهبری هستیم به خاطر آن حرکت و فرمایشات اخیر ایشان در مورد حج و همچنین دیداری که با شما خانواده‌های شهدای منا داشتند.

وی در مورد فاجعه منا یادآور شد: رژیم آل‌ سعود ابتدا گفتند جنازه همه کشته‌ها را باهم دفن می‌کنیم، رهبری در یک مراسم نظامی در یک جمله آنهم با بی‌اعتنایی فرمودند حواستان را جمع کنید اگر بخواهیم برخورد کنیم برخوردمان شدید خواهد بود که به این صورت، آب در لانه این مورچه‌ها ریخته شد تا جایی که پیکر همه شهدای ایرانی منا را برگرداندند و حتی گفتند آن جنازه‌هایی که شناسایی نشده را هم برای ایران می‌فرستیم تا ایرانیان آزمایش دی.ان.ای انجام دهند و اگر متعلق به خودشان بود آن را خودشان دفن کنند.

ضرغامی در تبیین عبارت «شجره ملعونه» گفت: امروز هم رهبری، آل‌سعود را شجره ملعونه نامیدند، این «شجره ملعونه» مفهوم دارد، «شجره ملعونه» در قرآن در مقابل «شجره طیبه» است که «شجره طیبه» ریشه محکم و استوار دارد و شاخه‌هایش در آسمان است، همانطور که این انقلاب اسلامی ایران، الان در همه‌جای جهان حضور دارد و ریشه دوانیده است؛ به طوری که در آسیا، آفریقا، اروپا و حتی آمریکای لاتین حضور دارد.

وی افزود: «شجره ملعونه» کلمه خبیثه است، این‌ها ریشه ندارند و در زمین پراکنده هستند، با همه ثروتشان خیال کنند دو روز دیگر حکومت می‌کنند. فلان مفتیشان می‌گوید همه ایرانیان کافر و مجوس هستند!!! آیا شما کور هستید که این انقلاب اسلامی عظیم ما مسلمانان ایرانی را نمی‌بینید؟! همین آدم حتی به اهل‌سنت ایران هم توهین کرده است. همین شخص از یزید حمایت کرده است. آیا کسی دیگر در جهان وجود دارد که از یزید دفاع کند؟! یزید ملعون همان است که پس از قتل امام‌حسین(ع) اشعار جاهلی می‌خواند که کفار قبل از اسلام برای بت‌ها می‌خواندند!

ضرغامی در پایان سخنانش اظهار کرد: این «شجره ملعونه» وقتی نگاه می‌کنند و می‌بینند ایرانیان شیعه و سنی نمی‌شناسد، علیه جمهوری اسلامی ایران سیاه‌نمایی می‌کنند؛ با اینکه فلسطینیان سنی مذهب هستند ما این‌همه به آنان کمک کردیم و رسماً هم اعلام کردیم، آیا کشور دیگری به جز جمهوری اسلامی ایران در جهان وجود دارد که حتی یک فشنگ به فلسطینیان کمک کند و آن را اعلام کند./202/805/ب1

ارسال نظرات