۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۴۸۹۵۱
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

ضرورت تکذیب افراد مدعی ارتباط با امام زمان

حجت الاسلام رضوانی دیدار در خواب، حالت مکاشفه و دیدار حضوری با تصرف امام زمان(عج) را سه راه ممکن دیدار امام عصر(عج) دانست و گفت: در این موارد با شواهد و قرائن امکان دیدار امام (عج) وجود دارد، اما برخی مدعی هستند که با امام زمان(عج) ارتباط دارند و از امام دستور می گیرند و واسطه ایشان با مردم هستند، این ‏افراد را باید به شدت تکذیب کرد.
ظهور امام زمان (عج) ریشه ظلم را می سوزاند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، بعدازظهر امروز در مسجد الزهرا (س) اصفهان، گفت: توکل و اعتماد به خدا مانند نردبانی است که انسان را به سوی خدا می برد و از فضایل است، اگر در انجام کاری مردد هستید با توکل و اعتماد به خدا پیش بروید.

وی ادامه داد: اعتماد به خود و یا اعتماد به دیگران از رذایل اخلاقی است، در برخی موارد به جای اینکه کار خود را به حول و قوت خدا انجام دهیم با اعتماد و تکیه به دیگران انجام می دهیم و خداوند هم ما را به همانها واگذار می کند و نتیجه و ثمره مطلوبی از کار خود نخواهیم دید.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: یکی از اعتقادات ما مسلمانان مسأله امدادهای الهی است، اگر راه و مسیر درست باشد و ما در آن راه برای رضای خدا تلاش خود را بکنیم خدا هم طبق وعده خود که در قرآن می فرماید «اِن تَنصُرُالله یَنصُرکُم» ما را کمک می کند، امدادهای الهی در زندگی ما بارها اتفاق افتاده است و در بسیاری از موارد پیش آمده که اتفاقات بدی که قرار بوده پیش بیاید با مدد الهی برطرف شده اند.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در روایت آمده هر کس ادعای دیدار و ارتباط با امام زمان(ع) را کرد او را تکذیب کنید، دیدار با امام زمان(ع) به سه حالت امکان پذیر است، حالت اول عالم خواب است و شخص امام زمان(ع) را در خواب می بیند، حالت دیگر عالم مکاشفه است یعنی انسان خواب نیست ولی در حالت بیداری چیزهایی می بیند که افرادی که گرفتار مسائل دنیوی باشند نمی بینند.

وی اظهار داشت: در حالت دیگر شخص در حالت بیداری است ولی امام زمان(ع) در او تصرف کرده است، در این موارد زمانیکه امام(ع) از حضور شخص می روند و تصرف برداشته می شود شخص متوجه می شود که در محضر امام زمان(ع) بوده است، در سه مورد مطرح شده برای دیدار امام زمان(عج) اگر کسی ادعای دیدار کرد، نباید همیشه او را تکذیب کنیم، چون اگر شواهد و قرائن ثابت شوند، صحیح است و همانطور که توضیح دادم امکان دیدار امام زمان(عج) در این موارد وجود دارد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اما برخی مدعی هستند که با امام زمان(ع) ارتباط دارند و از امام دستور می گیرند و واسطه ایشان با مردم هستند، اینگونه افراد را باید به شدت تکذیب کنید چرا که حضرت مهدی(ع) فقط در دوران غیبت صغری نائبان خاص داشتند که واسطه ایشان با مردم بودند.

وی در پایان گفت: امام زمان(ع) در روایتی می فرمایند «در حوادث پیش آمده به راویان حدیث ما مراجعه کنید» از این روایت می توان نتیجه گرفت که در زمان غیبت کبری که ما دسترسی مستقیم به امام(ع) نداریم باید به عالمان و راویان حدیث که همان علما و مراجع تقلید هستند مراجعه کنیم./202/869/ب1

ارسال نظرات