۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۹۹۳
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان:

حرکت در مسیر شناخت درست از نادرست بهترین تلاشها است

آیت‌الله سیدان گفت: تلاشها در زندگیهای گوناگون مختلف است، عده‌ای در جمع‌آوری مال و ثروت تلاش می‌کنند، تعدادی به دنبال قدرت و ثروت هستند اما تلاشی از همه بهتر و مهمتر است که در پی آن شناخت درست از نادرست درک و فهمیده شود.
سیدان آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۵-۹۶ حوزه علمیه امام حسین(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: مهمترین محصول در دوران زندگی یک انسان برای این‌که بهترین نتیجه را به دست آورد شناخت صحیح یافتن است.

وی افزود: شناخت صحیح یعنی در ارتباط با مطالب فکری، اعتقادی، اخلاقی، علمی متوجه شود درست و نادرست چیست. اینگونه شناخت اگر در زندگی هرشخصی محقق شود زندگی پرباری خواهد داشت.

آیت‌الله سیدان با بیان این‌که هر شخصی در زندگی در جهات مختلفی تلاش می‌کند، ابراز داشت: تلاش‌ها در زندگی‌های گوناگون مختلف است. عده‌ای در جمع‌آوری مال و ثروت تلاش می‌کنند، تعدادی به دنبال قدرت و ثروت هستند. قرآن کریم نیز به این تلاش‌ها اشاره کرده است اما تلاشی از همه بهتر و مهمتر است که در پی آن شناخت درست از نادرست درک و فهمیده شود.

وی در ادامه اضافه کرد: به فهمیدن درست از نادرست در مبانی دینی شناخت می‌گویند، اگر انسانی شناخت صحیح از پیرامون و هستی خویش داشته باشد می‌تواند نتیجه صحیحی نیز از کارهایش به دست آورد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این‌که سوره حمد گرانبهاترین و مهمترین سوره قرآن کریم است، تصریح کرد: خداوند در این سوره با آیه «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» تأکید می‌کند که انسان‌ها هدایت می‌شوند. امروزه هدایت شدن فقط از طریق حوزه علمیه به وجود می‌آید زیرا این حوزه علمیه است که دغدغه و انگیزه اصلی برای هدایت انسان‌ها را در خود دارد.

وی تأکید کرد: طلاب علوم دینی باید سعی کنند برای رسیدن به هدف اصلی حوزه علمیه از تمام وقت خویش به خوبی استفاده کنند. این استفاده خوب شامل تفریح سالم نیز می‌شود تا بعد از آن بتوانند با تمام توان خویش به علم‌آموزی بپردازند. همچنین طلاب نباید از طعنه و سرزنش مردم دلسرد شوند و با قدرت به درس و بحث خویش اهتمام بورزند.

گفتنی است پیش از سخنرانی آیت‌الله سیدان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت و در پایان نیز به سؤالات طلاب این مدرسه پاسخ گفت./201/862/ب1

ارسال نظرات