۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۴۹۲۵۶
نماینده خبرگان رهبری:

ساده‌زيستی و اخلاص آيت‌الله مدنی الگویی برای همگان است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: آيت‌الله مدنی با ساده‌زيستی و خدمت به مردم اعتماد و انسجام ملی را نسبت به انقلاب و امام جلب كرد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سالروز شهادت دومین شهید محراب انقلاب اسلامی ایران ترتیب یافت، اظهار داشت: خدمات و آثار آیت الله شهید مدنی در آذربایجان به عنوان نماینده امام در حفظ وحدت و انسجام مردم و گروه ها فراموش شدنی نیست.
وی با بیان این‌که آیت الله مدنی به لحاظ اخلاق، تواضع، فداكاری و ساده‌زيستی الگوی همگان بودند و زندگی خود را وقف انقلاب و امام كرد، گفت: آيت‌الله مدنی نماينده امام در آذربايجان بود و به معنای واقعی کلمه محبوب قلوب بود، به گونه‌ای هیچ‌گاه از خود را جدای از مردم ندانست.
نماینده مجلس خبرگان با بیان این‌که خدمات و آثار آیت الله شهید مدنی در آذربایجان به عنوان نماینده امام در حفظ وحدت و انسجام مردم و گروه ها فراموش شدنی نیست، ادامه داد: آيت‌الله مدنی در جريان مقابله با آشوب آذربايجان و به ویژه حمله به صد‌ا و سيما نقش مهمی را ايفا كردند و با كمك ايشان اين توطئه‌ها خنثی شد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی خاطرنشان کرد: آن عالم وارسته و مجاهد همواره مردم را به وحدت ملی، نظام، امام و انقلاب علاقه‌مند كرد و اين امر تأثير اوليه خود را در داخل كشور گذاشت و اثر نهايی را در خنثی كردن توطئه‌های خارجی ايفا كرد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر الگوگیری از سیره رفتاری و عملی آیت الله مدنی افزود: آيت‌الله مدنی با ساده‌زيستی و خدمت به مردم اعتماد و انسجام ملی را نسبت به انقلاب و امام جلب و باورها و ايمان مردم را نسبت به نظام و حفظ رضايت ايشان را تأمين کرد.
وی با بیان این‌که شهید آیت الله مدنی همواره آرزوی شهادت داشت و این امر را بارها در خطبه‌های نماز جمعه از خداوند متعال مسألت می کرد، گفت: شهید مدنی در عمل مبلغ اسلام بود و هیچ امری را نمی گفت؛ مگر آنکه خود قبلا به آن عمل کرده باشد، در حقیقت همواره عامل به گفته‌هایش بود.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با اشاره به این‌که راه، هدف و آرمان شهید مدنی هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، افزود: حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی می توانند سبک زندگی آن فقیه وارسته و عالم مجاهد را الگوی خود قرار دهند و چراغ راهی برای موفقیت در عرصه های تبلیغی بشناسند./302/935/ب1

ارسال نظرات