۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۵۹۸
حجت الاسلام رسایی:

اعطای لقب «ذخیره نظام» به کسانی که آبروی انقلاب را برده‌اند مضحک است

کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از اظهارات یکی از مسؤولان دولتی در به کار بردنِ عنوان «ذخیره نظام» برای یکی از صاحبانِ حقوق‌های نجومی، گفت: اگر کسی نه تنها مال خود در راه خدا خرج نکرده بلکه از بیت‌المال هم برداشت کرده باشد، می‌توان به او «ذخیره انقلاب» گفت؟ اگر کسی آبروی انقلاب را برده باشد و به او «ذخیره انقلاب» بگوییم، این مضحک نیست؟
حجت الاسلام رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه سه‌شنبه در مراسم چهلمین روز شهادت حاج رجب محمدزاده که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: خداوند تصمیم گرفت 30 سال قبل تصویر دیگری را از شهید محمدزاده ترسیم کند که این تصویر، آن صورت به هم ریخته نبود، بلکه صبر و ایثاری بود که او از خود به نمایش گذاشت.

وی افزود: تحمل مشکلات داشتن چنین صورتی تصویر متفاوت شهید محمدزاده بود و وی توانست به زیبایی تمام واقعیت این تصویر را نشان دهد. ما اگر زخم کوچکی روی صورت‌مان باشد، زندگی برایمان سخت می‌شود اما این شهید پس از 29 سال تنها آرزویش زیارت نائب امام زمان(عج) می‌شود. ما نیاز به این شهید بزرگوار داریم چرا که ایشان بلاتردید جایگاه ویژه‌ای دارند.

مدیرمسؤول هفته‌نامه 9 دی اظهار کرد: چرا قیمت امثال حاج رجب محمدزاده خیلی بیشتر از کسانی است که ادعا دارند؟ انسان‌ها چند چیز دارند که اگر آن‌ها را در راه خدا بدهند، ارزش دارد که مال، آبرو و عمر از آن جمله هستند. در آیات قرآن خداوند صراحتا فرموده که اگر مالتان را در راه خدا بدهید، چندین برابر آن را به شما می‌دهم. آیا اگر مالی در راه خدا دادیم، می‌توانیم سر خدا منت بگذاریم؟

حجت‌الاسلام رسایی  با بیان این‌که خداوند آبرویی که در راهش هزینه شده را حفظ می‌کند، ادامه داد: کسی نیست که بگوید «من آبرو و عزت و احترامم را در راه خدا خرج کردم اما بین مردم بی‌آبرو شدم» همه ما در زندگی تجربه کرده‌ایم که دادن آبرو در راه خدا به انسان عزت می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که جانشان را در راه خدا می‌دهند قطعا جایگاه‌شان نزد خدا از همه بالاتر است. انسان وقتی این امر را درک کند، متوجه می‌شود که چرا نایب امام زمان(عج)، کسی که امروز در دوران غیبت به عنوان نقطه اصلی اتکای تشیع هستند، در دیدار خانواده شهدا می‌فرمایند «من با دیدن شما روحیه مضاعف می‌گیرم.» این یعنی خانواده‌های شهدا ذخیره انقلاب هستند.

اعطای لقب «ذخیره نظام» به کسانی که آبروی انقلاب را برده‌اند، مضحک است

حجت‌الاسلام رسایی با انتقاد از اظهارات یکی از مسؤولان دولتی در به کار بردنِ عنوان «ذخیره نظام» برای یکی از صاحبانِ حقوق‌های نجومی، تصریح کرد: اگر کسی نه تنها مال خود در راه خدا خرج نکرده بلکه از بیت‌المال هم برداشت کرده باشد، می‌توان به او «ذخیره انقلاب» گفت؟ اگر کسی آبروی انقلاب را برده باشد و به او «ذخیره انقلاب» بگوییم، این مضحک نیست؟ جای گله و شکایت ندارد؟ شما زمانی می‌توانید به موجودی بگویید ذخیره یک مجموعه، که هم‌جنس آن مجموعه باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تأکید کرد: خانواده شهدا ذخیره انقلاب‌ هستند چون جنس انقلاب از ایثار بود و این خانواده‌ها ایثار کرده‌اند. جنس انقلاب از «دردمندی» و «دل‌سوزی» است و اگر انسان رفاه‌طلب باشد نمی‌تواند ذخیره انقلابی باشد که اصل آن بر اساس توجه به محرومین و مستضعفین بوده است. چنین انسانی از جنس اصل انقلاب نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی خودش را بالاتر از مردم دانست و برای خود امتیاز ویژه قائل شد و این منت را بر سر مردم گذاشت که چون من مدیر هستم، امتیازات ویژه می‌خواهم، نمی‌تواند ذخیره این انقلاب باشد چون در این انقلاب هرچه جایگاه خدمت بالاتر رود، باید بر تواضع و فروتنی‌اش افزوده شود.

کسی که موجب تقویت ضد انقلاب شود، ذخیره ضد انقلاب است

حجت‌الاسلام رسایی در تقبیح اشرافی‌گری یادآور شد: کسانی که زندگی اشرافی دارند، مردم را به انقلاب بدبین می‌کنند. بعضی‌ها به جای این‌که ذخیره انقلاب باشند، بیش‌تر ذخیره ضد انقلاب هستند. اگر کسی با مشی و زندگی‌اش به انقلاب قوام دهد، ذخیره انقلاب خواهد بود اما اگر ضد انقلاب را تقویت کند، ذخیره ضد انقلاب قرار می‌گیرد. خانواده شهدا حق دارند گلایه داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب پیرامون مسأله حقوق‌های نجومی، گفت: تعبیر رهبری این بود که «حقوق‌های نجومی حمله به ارزش‌های انقلاب، غیر منصفانه، نامشروع و خیانت به آرمان‌های انقلاب بود.» صاحبان حقوق‌های نجومی، قانون‌دان‌های قانون‌شکن هستند و به جای محرومیت بیشتر در زمان خدمت، دنبال رفاه طلبی رفتند.

مدیرمسؤول هفته‌نامه 9 دی اظهار کرد: این‌که خانواده شهید محمدزاده مراسم این شهید را با موضوع «ذخایر اصلی انقلاب» انتخاب کردند، قابل تقدیر است. شهید رجایی ذخیره انقلاب بود که وقتی به سازمان ملل رفت، پای خود را روی سکو گذاشت و گفت من یکی از شکنجه‌شدگان شاهی هستم که شما از او حمایت کردید؛ نه این که شما در فرودگاه جان‌اف‌کندی از خالی بودن خزانه سخن بگویید.

حجت‌الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: اگر ما کسی شدیم که گفتیم باید از ارزش‌هایمان دست بکشیم، این شخص ذخیره انقلاب نیست. امام(ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند «مخالفین کمر به نابودی جمهوری اسلامی هستند و یکی از راه‌های آن‌ها نفوذ به طور ویژه از جریان روحانیت هستند.» امام هشدار می‌دهند که خط کوتاه مدت چنین افرادی بدنام کردن روحانیت بوده و هدف بلندمدت‌شان رسیدن به مقامات بالای کشور است.

وی تصریح کرد: سخن گفتن از لزوم عدم استفاده از نیروی نظامی به معنای چراغ سبز نشان دادن به داعش است. کسی که خودش در تفسیر قرآنش برای آیه «و اعدوا ماستطعتم من قوه» می‌گوید مسلمانان برای تقویت نظامی خود باید پول خرج کنند، نمی‌تواند ناآگاه باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس FATF بانک‌های ما به نهادهای تحریم شده نامه می‌زنند که ما نمی‌توانیم به قرارگاه خاتم الانبیاء خدمات دهیم. این اتفاق در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده و یعنی دولت ما می‌تواند به داعش پول دهد اما به سپاه نمی‌تواند. چرا که گروه‌های تکفیری شامل این قانون نیستند./820/پ202/ج1

ارسال نظرات