۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۰۶۵
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی:

سبک زندگی اشرافی برخی مسؤولان بیشترین تازیانه را بر پیکر انقلاب زده است

نادری با بیان این که سبک زندگی اشرافی برخی مسؤولان و نخبگان سیاسی هر دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بیشترین تازیانه را بر پیکر انقلاب اسلامی زده است، این عامل را برای نظام اسلامی مایه ننگ خواند.
شایان نادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شایان نادری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که شأن دانشجو آرمان‌خواهی است، به بیان الزامات دولت اسلامی پرداخت و گفت: در مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی،‌ دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اگر نتوانیم دولت اسلامی را با لوازم آن به بشریت معرفی کنیم شکست خواهیم خورد.

وی افزود: دولت اسلامی و نظام اسلامی تنها به داشتن پسوند اسلامی در پایان آن نیست، باید محتوایش هم اسلامی باشد. کارگزاران آن هم باید بر پایه الزامات دولتمردان دولت اسلامی عمل کنند.

این فعال دانشجویی نخستین الزام یک دولت اسلامی را حرکت بر صراط حمایت از محرومان و مستضعفان چه در داخل مرزهای جغرافیایی و چه در بیرون از مرزهای جغرافیایی عنوان و ابراز کرد:‌ اولین وظیفه یک حکومت اسلامی آن است که جامعه انسانی را به تعادل برساند؛ یعنی عدالت اجتماعی را برقرار کند تا فرصت بروز و ظهور همه استعدادها برای همه آحاد جامعه فراهم شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه نحوه توزیع ثروت و امکانات در کشور مبتنی برشکوفایی بر پایه عدالت  اجتماعی نیست، به تعبیر حضرت آقا وضعیت عدالت در کشور مطلقا مطلوب نیست، مقدمه تحقق عدالت اجتماعی آن است که مسؤولان دولت اسلامی و نظام اسلامی که وظیفه اصلی آنها استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است خود الگو و ساده زیست باشند.

هشتاد درصد مسؤولان در شمال شهر تهران زندگی می‌کنند

نادری تصریح کرد: برای نظام اسلامی مایه ننگ است که هشتاد درصد مسؤولان رده بالای نظام جمهوری اسلامی ایران در شمال شهر تهران زندگی می‌کنند، سبک زندگی اشرافی برخی مسؤولان و نخبگان سیاسی هر دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب بیشترین تازیانه را بر پیکر انقلاب اسلامی زده است. آیا این آن انقلابی بود که ما شعارش را می‌دادیم و این حکومت عدل علی است.

وی گفت: برخی می‌آیند توجیه می‌کنند که اشکالی ندارد فیش‌های حقوقی قانونی بوده یا واگذاری املاک شهرداری تهران قانونی بوده است، مسأله اصلی قانونی بودن یا نبودن آنها نیست مسأله ما بی‌عدالتی است که در این سازوکار رخ داده است.

مهم‌ترین مسأله کشور مبارزه با اقتصاد فسادپرور است

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: یکی از ارکان مهم فساد مالی سوء استفاده از فرصت‌هایی است که مسؤولان دولتی در منصب خود مرتکب آن می‌شوند که در تضاد منافع، خواسته‌های خلاف قانون و شخصی خود را بر مصلحت توده‌های مردم ترجیح می‌دهند.

وی با بیان این‌که در نظام حقوقی کشورمان با وجود وجود قوانینی درباره نظارت بر اموال و دارایی‌های مسؤولان به دلایلی از جمله نارسایی قوانین مذکور این اقدام‌ها به درستی انجام نشده است، اظهار داشت: اکنون دیگر مسأله کشور مبارزه با فساد اقتصادی نیست مسأله ما مبارزه با اقتصاد فسادپرور و مبارزه با اقتصادی است که دو هزار میلیارد تومان وام را یکجا واگذار می‌کند اما وقتی به یک وام ازدواج ده میلیونی می‌رسد می‌گویند منابع نداریم.

نادری خاطرنشان کرد: مسأله جدی همه دل‌هایی که به عشق امام و رهبری انقلاب می‌تپد انحراف از آرمان‌ها و ارزشهای اصیل انقلاب است، و از همه نگران کننده‌تر رخت بستن روحیه انقلابی از نهادها و دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور است.

با صورت و ظاهر دین به جنگ باطن ‌و آرمان‌های انقلاب رفته‌اند

وی ادامه داد: می‌خواهند تفکر انقلابی و آرمانخواهی و روحیه جهادی را مانع پیشرفت و عامل اصلی آسیب‌ها و چالشها بدانند، مبنای ذبح عدالت انقلابی به پای مصلحت جناحی چیست، همواره از صدر اسلام تاکنون دو گروه جریان و شخصیت‌های متفذ سیاسی بوده‌اند این دو گروه مادامی که منافعشان تأمین شود و به مساوات از بیت‌المال استفاده کنند هیچ حرفی ندارند و مقابل عدالت صف‌آرایی می‌کنند اما زمانی که در کوچک‌ترین تنش سیاسی و اقتصادی با هم به مشکل برمی‌خورند آنجاست که همه همدیگر را متهم به ضدیت با اسلام می‌کنند و اینجا عدالت، حکومت و حق مردم ضایع می‌شود.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که با صورت و ظاهر دین به جنگ سیرت و باطن‌و آرمان‌های انقلاب رفته‌اند، گفت: قبیله‌گرایی سیاسی و محافظه‌کاری جناحی زمینه تضییع منافع ملت و بیت المال مسلمانان را فراهم آورده است.

وی یادآور شد: آیا فریاد بلند حضرت روح الله را فراموش کرده‌ایم که فرمود اگر مسؤولان ما خوی اشرافی‌گری گرفتند باید فاتحه انقلاب را خواند، از این مسائل نباید گذشت انحرافات بزرگ از همین مسائل شروع می‌شود.

ضرورت اعتماد به عناصر انقلابی و ولایتمدر در سپردن مسؤولیت‌ها

نادری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان راهکارهای موجود در این زمینه پرداخت و گفت: ما باید در انتخاب‌هایمان و به مسؤولیت رساندن چهره‌های خنثی و مرفهان بی‌درد دقت بیشتری کنیم و فراتر از مباحث سیاسی روز و درگیری‌های جناحی به عناصر انقلابی و ولایتمدار برای سپردن مسؤولیت‌ها اعتماد کنیم.

وی با طرح این سؤال که چرا پس از انتخابات‌های گوناگون وظیفه اصلی خویش را فراموش کرده‌ایم؟ ابراز کرد: وظیفه اصلی ما نظارت پساانتخاباتی بر عملکرد مسؤولان و نمایندگان است، براساس اصل هشتم قانون اساسی یعنی امر به معروف و نهی از منکر سیاسی و اجتماعی، مردم باید ناظر بر عملکرد مسؤولان باشند تا امکان خطای آنها کمتر شود.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها مناقصات، اختیارات و قوانین موجود خود را به صورت واضح و شفاف در اختیار مردم قرار دهند، مسؤولان باید سطح درآمدهای خود را چه قبل از گرفتن منصب و چه بعد از گرفتن مسؤولیتی که داشتند به صورت واضح و شفاف برای مردم ابلاغ کنند تا مردم بتوانند به صورت درست تصمیم بگیرند.

پنهان‌کاری مسؤولان زمینه‌ساز بروز فساد شده است

وی با بیان این که پنهان کاری و مخفی نگه داشتن واقعیت‌ها از سوی برخی سیاسیون و مسؤولان زمینه‌ساز بروز فساد در سیستم شده است، اظهار داشت: باید بپرسیم آقای رییس جمهور، آقای رییس مجلس و آقای رییس قوه قضائیه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقایان وزرا، آقایان وکلا، آقایان شورای عالی قضایی،‌شمایی که بر سر سفره انقلاب، محرومان و پابرهنگان نشسته‌اند، می‌توانید حقوق و پاداش خود را به صورت شفاف برای مردم توضیح دهید.

وی گفت: مسوؤلانی که با ماشین لوکس و اسکرت‌های خاص در خیابان‌های تهران می‌چرخند دردی از محرومیت در سیستان و بلوچستان، ایلام، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویر احمد و حاشیه‌ نشین‌های شهرهای بزرگ ندارند و نخواهند داشت.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تریبون‌های نماز جمعه باید هدایت‌گر جامعه اسلامی به سمت اهداف خود باشد و لازمه این مسأله وارد نشدن این جایگاه عظیم به دعواهای سیاسی و جناحی است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ائمه جمعه باید شأن پدری خود را حفظ کنند./920/پ202/ج1

ارسال نظرات