۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۵۰۴۶۹
مهدی چمران:

جرج جرداق با تألیف کتاب امام علی شناخته شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جرج جرداق بیش از 30 عنوان کتاب تالیف کرده است، گفت: اگر وی 300 کتاب دیگر هم می نوشت ولی کتاب امام علی(ع) را نمی نوشت، نامش به عنوان یک نویسنده بزرگ و محقق جایی برده نمی شد.
مهدی چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران عصر 27 شهریورماه در آیین نام گذاری معبری شهری در تهران به نام «جرج جرداق» نویسنده لبنانی گفت: در دوه سوم و در زمان حیات این نویسنده لبنانی قصد داشتیم یکی از معابر شهری تهران را به اسم وی نام گذاری کنیم که متاسفانه در این دوره محقق نشد و اینک در دوره چهارم بعد از وفات و درگذشت این نویسنده این نام گذاری صورت گرفت.

چمران با اشاره به بیش از سی عنوان تالیف از سوی جرج جرداق، اظهار داشت: جرج جرداق بیش از 30 عنوان کتاب تالیف نموده که اگر 300 کتاب دیگر هم می نوشت ولی کتاب امام علی(ع) را نمی نوشت، نام ایشان به عنوان یک نویسنده بزرگ و محقق جایی برده نمی شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران کتاب امام علی(ع) جرداق را کتابی با ارزش دانست و ابراز داشت: کتاب امام علی(ع) وی واقعا کتابی با ارزش، بزرگ و ویژه است که یک نویسنده مسیحی درباره یک شخصیت بزرگ اسلامی، رهبر و پایه گذار تشیع کتاب می نویسد.

چمران بحث ولایت را بحث مهم روز دانست و گفت: امروز بحث ولایت و امامت یک بحث مذهبی نیست بلکه افزون بر بحث مذهبی یک بحث سیاسی هم می باشد.

مهدی چمران با اشاره به ترجمه کتاب امام علی(ع) عبدالفتاح عبدالمقصود از سوی آیت الله طالقانی، بیان داشت: زمانی که پای درس مرحوم آیت الله طالقانی می رفتم ایشان کتاب امام علی(ع) عبدالفتاح عبدالمقصود را به فارسی ترجمه می کرد که وقتی جلد اول آن منتشر شد آن را تهیه کردم.

وی ادامه داد: در ابتدای این کتاب قبل از مقدمه جمله هایی از بزرگان و دو جمله هم از جرج جرداق لبنانی پیرامون امام علی(ع) درج شده بود.

چمران با اشاره به جمله ای از جرج جرداق در ابتدای این کتاب افزود: جرداق درباره امام علی(ع) چنین گفته بود: «ای زمان چه می شد اگر در هر دوره ای علی با آن علم، شجاعت، حلم، عدل و ذوالفقار را به دنیا می بخشیدی، ای خدا چه می شد در هر زمان علی با این صفات به دنیا می بخشیدی».

وی بیان داشت: جملات جرداق درباره امام علی(ع) جملاتی بسیار ارزشمند است که این نویسنده مسیحی گفته است.

چمران با اشاره به دیدارش با جرداق در لبنان گفت: وقتی با وی در لبنان ملاقات نمودم به وی گفتم ما شما را فقط با کتاب امام علی(ع) می شناسیم و بقیه کتاب های شما به این کتاب نمی رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ترجمه کتاب امام علی(ع) جرداق به فارسی موجود است، افزود: کتاب ایشان از نظر قلم و ادبیان زیبا و از نظر متن و محتوا قابل تقدیر است که خوب است جوانان این کتاب را مطالعه کنند.

برادر شهید مصطفی چمران در بخش پایانی سخنانش به دست نوشته ای از برادر شهیدش پیرامون امام علی(ع) اشاره و ابراز داشت: شهید چمران در روزهای آخر حیات خود در یک دست نوشته ای چنین نگاشته که ای علی(ع) ظلم ها بر ما رفته، تجاوزها شده است.

وی ادامه داد: شهید چمران از لبنان تا ایران را همینطور توضیح می دهد و به دوران کنونی می رسد و می گوید ای علی(ع) هنوز تو مظلومی و هنوز تو را نشناخته اند./202/9598/ب1

ارسال نظرات