۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۵۱۶۸۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

شخصیت آینده سازان کشور در کنار تحصیل علم به کسب فضیلتهای اخلاقی وابسته است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: شخصیت آینده سازان این کشور در کنار تحصیل علم به کسب معنویت و فضیلتهای اخلاقی وابسته است و این مهم باید مدنظر مربیان و والدین قرار گیرد تا شاهد پیشرفتهای روز افزون این مرز و بوم باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان، اظهار داشت: تربیت دینی و پرورش اسلامی جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در مدارس محقق شود.

وی با بیان اینکه مربیان مدارس رشد و تربیت اسلامی دانش آموزان را اولویت آموزشی خود قرار دهند، تصریح کرد: شخصیت آینده سازان این کشور در کنار تحصیل علم به کسب معنویت و فضیلتهای اخلاقی وابسته است و این مهم باید مدنظر مربیان و والدین قرار گیرد تا شاهد پیشرفتهای روز افزون این مرز و بوم باشیم.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی مدرسه و خانه را به عنوان مرکز اصلی رشد و نمو کودکان یاد کرد و افزود: کوتاهی در توجه خانواده ها و مربیان به دوری فرزندان و دانش آموزان از ارزشهای اسلامی برای جامعه مشکل آفرین شده است، از این رو نیازمند یک نگاه جدید و بازگشت به ارزشهای دینی و اسلامی هستیم تا معنویت جامعه را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ارزشهای دینی و اسلامی جامعه از راه انحراف جوانان، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با ابزارهای گوناگون در صدد تضعیف ارزشهای اسلامی در جوانان بوده و والدین و متولان تعلیم و تربیت باید در این زمینه هوشیار باشند و اجازه ندهند تا دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری از خانواده ها خواست در کنار مربیان در امر تربیت و پرورش دانش آموزان به معلمان کمک کنند، تصریح کرد: این حمایت و همکاری خنثی کننده توطئه های دشمنان نظام و اسلام است، امروز دشمن اعتقادات و ایمان جوانان را نشانه رفته است و تلاش دارد جوان ایران را تهی از ارزشها کند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، جوانان را هدف اصلی این جنگ نرم دشمن دانست و ابراز داشت: باید هوشیار بود، مردم و مسؤولان ما باید متوجه باشند که در برابر چه تهاجمی قرار داریم و باید در برابر این تهاجم نرم دشمن ایستاد و اجازه نداد تا نسل جوان مؤمن و انقلابی ما از مسیر انقلاب و ارزشهای اسلامی جدا شود.

امام جمعه جلفا با تأکید بر توجه به مسأله معنویت نسل جوان و سوق آن به سوی فرایض اسلامی و نماز، تصریح کرد: معنویت و اعتقاد دینی مترقی پیشرفت دانش آموز است، اگر دانش آموز ما دارای معنویت و اعتقاد باشد هم در اخلاق و هم در معنویت به پیشرفت دست پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به استقبال نسل جوان برای حضور در حوزه های علمیه، آن را نشان معنویت نسل جوان امروز دانست و ابراز داشت: نسل جوان امروز به سوی معنویت گرایش دارد./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات