۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۱۸۳۵
از سوی اداره‌کل اوقاف استان قم؛

همایش بزرگ مبلغان ماه محرم برگزار شد

همایش بزرگ مبلغان محرم الحرام 1437 هجری قمری با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و جمعی از مبلغان حوزه علمیه قم برگزار شد.
همايش بزرگ مبلغان در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان محرم الحرام، پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و جمعی از مبلغان حوزه علمیه به کوشش اداره اوقاف استان قم در مؤسسه فرهنگی آستان امامزاده شاه سیدعلی قم برگزار شد.

در این همایش که با عزاداری و روضه خوانی برای سید الشهدا آغاز شد، با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه یافت و در پایان نیز از تعدادی از مبلغان برتر تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی در این مراسم به بیان تأکیدها، دغدغه ها و توصیه های مقام معظم رهبری در امر تبلیغ پرداخت و اظهارداشت: ایام تبلیغی محرم فرصتی است که به واسطه قیام سید الشهدا برای تبلیغ معارف دین اسلام در جامعه ایجاد شده است و موجب احیای اسلام شده است.

وی با بیان اینکه مبلغان باید در تبلیغ خود به سه عنصر منطق، حماسه و عاطفه در جریان قیام عاشورا بپردازند، گفت: پرداختن به هر کدام از این سه عنصر و فراموش کردن دیگری کوچک کردن قیام عاشورا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پر رنگ کردن اندیشه امام خمینی(ره) و پرداختن به مبانی انقلاب اسلامی در تبلیغ را بسیار ضروری دانست و ابراز داشت: امروز دشمنان به شدت به دنبال تحریف اندیشه های امام خمینی و منحرف کردن مسیر انقلاب هستند که مبلغان باید با شناخت مبانی انقلاب به آگاه کردن مردم در این زمینه بپردازند.

در ادامه این همایش آیت الله اعرافی، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس به اهمیت شناخت موانع تبلیغ در عصر حاضر اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه موانعی در چهار سطح عمومی، گفتمانی، مبانی غیر الهی در پیشرفت غرب و موانع ناشی از انقلاب اسلامی و بیداری دشمنان وجود دارد که نیاز به شناخت پیدا کردن مبلغان نسبت به این موانع و مقابله با آن است.

وی با بیان این که در درون جبهه تشیع هم آسیب هایی ما را تهدید می کند، گفت: خرافه گرایی در عزاداری از جمله آسیب هایی است که امروزه بسیار مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته است و از رفتارهایی مانند قمه زنی بر علیه اسلام استفاده می کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به آسیب تشیع لندنی خاطرنشان کرد: امروز حتی کوچکترین روستا های ایران هم وصل به تمام عالم هستند که باید مبلغان هوشیار باشند و با تمام توان به تبلیغ دین اصیل و پرهیز از خرافات بپردازند./843/پ203/ی

ارسال نظرات