۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۵۲۷۲۵
خطیب نماز جمعه دامغان:

امروز بزرگترین معروف استکبار‌ستیزی است

امام جمعه موقت دامغان درس بزرگ قیام اباعبدالله(ع) را جهاد در راه خدا و ایستادن در برابر ظلم و فساد و زیاده‌‌خواهی عنوان کرد و گفت: امروز بزرگترین معروف استکبار‌ستیزی است و بزرگترین منکر آمریکا است.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان با تسلیت فرارسیدن محرم الحرام، ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و یادآوری اهمیت نام‌گذاری هفته امر به معروف و نهی از اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های ترویج معارف در این ماه تبیین جایگاه استکبارستیزی در قیام حسینی است.

امام جمعه موقت دامغان با تأکید بر ضرورت حفظ عفاف و حجاب توسط عزادارن حسینی و غیرتمندی در مقبل رواج بی‌قیدی، اضافه کرد: سومین اصلی که باید بیش از پیش بدان توجه کنیم این است که برنامه‌ریزی و زمانبندی مراسم عزاداری سالار شهیدان به‌گونه‌ای نباشد که بیشترین نمازهای صبح مردم در ماه محرم قضا شود.

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: دیگر لازمه قبولی عزاداری‌های ایام محرم ما آن است که بیش از اینکه به فکر اطعام و خیرات مستحبی باشیم، به فکر انفاق واجب باشیم، خمس و زکات فرایض واجبی است که بارها در آیات و روایات پس از نماز بر آنها تأکید شده، فراموش نکنیم که اگر ریالی خمس و زکات بدهکار باشیم خیرات مستحبی ما پذیرفته نمی‌شود.

بدون امنیت هیچ نعمت و ثروتی معنا ندارد

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و برشمردن وظایف خطیر و حساس این نهاد، اظهار داشت: نیروی انتظامی باید بدون ملاحظه به وظایف قانونی و انسانی خود عمل نموده با مجرمان و تعدی‌گران به حقوق مردم برخورد کند.

امام جمعه موقت دامغان، نیروی انتظامی را نیروی کارآمد و ارزشمند نظام اسلامی برشمرد و گفت: حفظ امنیت جامعه مهمترین وظیفه این نهاد و کارکنان خدوم آن است، بی شک بدون امنیت نه خوراک معنایی دارد، نه خانواده انسی و نه شغل و درآمد فایده‌ای برای افراد جامعه ناامن خواهد داشت.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر ضرورت تحت تأثیر قرار نگرفتن واجبات به واسطه انجام مستحبات در این ایام تأکید کرد و افزود: محرم تقابل حق و باطل و مدرسه‌ای بزرگ برای تبیین اهمیت تبعیت مردم از امام زمانشان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دهم مهرماه روز جهانی سالمندان را گرامی‌داشت و خاطر‌نشان کرد: نگهداری از سالمندان در خانه‌های سالمندان و مراکزی از این دست کاری خداپسندانه است و اجری بزرگ دارد اما فرزندانی که پدر و مادر سالخورده خود را تنها به دلیل آسایش زودگذر خود به خانه سالمندان تبعید می‌کنند عملی ناپسند از منظر اخلاقی و انسانی مرتکب می‌شوند./977/پ201/ج1

ارسال نظرات