۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۲۹۵۹
آیت الله آل‌هاشم:

سعادت جامعه در گرو کسب معرفت حسینی است

امام جمعه موقت تبریز گفت: اگر عزاداری مؤمنان در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سوگواری سال، با معرفت و بصیرت حسینی همراه باشد، به یقین سعادت جامعه تضمین خواهد شد.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: اگر عزاداری مؤمنان در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سوگواری سال، با معرفت و بصیرت حسینی همراه باشد، یه یقین سعادت جامعه تضمین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه انتظار را باید در غدیر و عاشورا جست و جو کرد، خاطرنشان کرد: انحراف جامعه اسلامی در صدر اسلام به حدی رسید که مسلمانان چشم بر دیدهگان خود در غدیر بستند و منکر آن شدند و سال ها بعد نواده پیامبر اسلام را کافر نامیدند و عزم به شهادت آن حضرت کردند.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: اگر امروز نیز جامعه اسلامی با انحرافات، کج‌روی ها و کج‌اندیشی ها مواجه باشد و عزم جدی علما برای مقابله با این خرافات و بدعت ها نباشد، قطعا وقایقی تلخ‌تر از عاشورا و کتمان حقیقت غدیر را شاهد بودیم؛ معرفت لازمه حضور در مجالس سوگواری امام حسین(ع) است.
وی ادامه داد: حقیقت آنست که باید در این مجالس به حال امروز خود گریه کنیم، نه مصیبت آن بزرگواران، چراکه ایشان در اوج عزت جامعه اسلامی را از انحراف بزرگ تاریخی نجات دادند، قیام امام حسین(ع) برای بازگشت جامعه منحرف صدر اسلام به مسیر غدیر بوده است، اباعبدالله الحسین(ع) برای تبیین جایگاه امامت الهی و ضرورت آن قیام کرد.

امام جمعه موقت تبریز سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) را حلقه اتصال قیام حسینی به قیام مهدوی دانست و تصریح کرد: برپایی پرشور مجالس سوگواری و وعظ امام حسین(ع) در ماه محرم در حقیقت تأکید بر اندیشه غدیر، حاکمیت مسأله امامت الهی و دعا بر تعجیل در ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

وی با بیان این‌که مجلس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصتی برای درک حقیقت نهضت عاشورا است، اظهار داشت: اگر عزاداری ها در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سال، با معرفت و بصیرت خاص همراه باشد، به یقین بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی برطرف خواهد شد.

آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که رسالت سیدالشهدا در حماسه کربلا، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: دشمنان اسلام و تشیع با فرقه‌سازی و راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای به دنبال باورهای غلط از قیام حسینی در جهان هستند که بایستی نسبت به این توطئه شوم دشمنان آگاه بود./935/302/ب2

 

ارسال نظرات