۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۲۹۹۷
در دهه اول محرم؛

فعالیت 110 روحانی مبلغ در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: 110 روحانی مبلغ از 12 مهرماه مصادف با اول ماه محرم در بقاع متبرکه و مساجد شاخص سطح استان فعالیت تبلیغی خود را آغاز می‌کنند.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مبلغان اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد هستند که 10 مبلغ در شهرستان زاهدان، 50 مبلغ در منطقه سیستان و 50 مبلغ نیز در منطقه بلوچستان مستقر می‌شوند.

وی اظهار کرد: مبلغان در قالب برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله سوگواره بصیرت عاشورایی، تجمعات و همایش‌های ویژه گروه‌های مختلف به رفع شبهات و انحرافات مرتبط با واقعه عاشورا پرداخته و سعی در بیان حقیقت قیام کربلا دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های محرم و صفر نباید تنها به صرف عزاداری خلاصه شود، بلکه باید در خلال برنامه‌ها، جامعه با اهداف قیام اباعبدالله(ع) آشنا شده و موجب افزایش بصیرت و معرفت شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی بر اساس خط فکری حماسه‌سازان کربلا که آزادگی، عزت، مقاومت، استکبار ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن بود، شکل گرفت و امروز نیز باید این جریان فکری عظیم در جامعه ترویج داده شود.

حجت‌الاسلام تدینی عنوان کرد: بقاع متبرکه سید باقر و بی بی دوست زابل، بقعه سید مهدی ایرانشهر، زائرسرای امام رضا(ع) و همچنین 5 مسجد شاخص سطح شهرستان زاهدان اماکن اصلی برگزاری ویژه‌برنامه‌های محرم و صفر خواهد بود./303/831/ب1

ارسال نظرات