۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۵۳۰۷۲
آيت الله نمازي:

واقعه عاشورا يك استثنا و يك فرهنگ است

نماينده ولي فقيه دركاشان واقعه عاشورا را يك نهضت، فرهنگ و دانشگاه دانست و گفت: در دانشگاه عاشورا بسياري از مسائل معنوي و تربيتي و اخلاقي و روانشناسي بيان شده است ولی كدها و امواج معنوي عاشورا كمتر دريافت شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز در ديدار با رييس و معاونان دانشكده فني شهيد رجايي كاشان، گفت: نهضت عاشورا باید بهترين الگوي تعليم و تربيت در مراكز آموزشي و آموزش عالي باشد.

وي افزود: دانش آموزان، دانشجويان، اساتيد و فارغ التحصيلان دانشگاهي بايد به سمت و سوي عاشورا و فرهنگ و فلسفه عاشورا حركت كنند چرا كه واقعه عاشورا يك حادثه و واقعه تاريخي نيست و در تاريخ بشريت جنگهاي زيادي وجود داشته است كره زمين ميدان تاخت و تاز روزگويان بوده است.

وي واقعه عاشورا را يك استثنا و يك نهضت و فرهنگ و دانشگاه دانست و تأكيد كرد: در دانشگاه عاشورا بسياري از مسائل معنوي و تربيتي و اخلاقي و روانشناسي بيان شده است و اما كدها و امواج معنوي عاشورا كمتر دريافت شده است.

به گفته وي، پيامهاي عاشورا بايد توسط كارشناسان و متخصصان اختصارا احضاء شود و در اختيار مصرف كنندگان قرار دهند.

نماينده ولي فقيه دركاشان با بيان اينكه اگر عاشورا را از تاريخ اسلام حذف كنيم چيزي براي اسلام باقي نخواهد ماند چرا كه فلسفه واقعه عاشورا علت استمرار اسلام است و علت مغنيه است و عامل استمرار و بقاي اسلام است.

آيت الله نمازي، گفت: طي 15 قرن گذشته، سلاطين، امپراتوران،پادشاهان و ابرقدرتهاي زيادي آمدند و رفتند و برخي ازآنها مانند صدام و خاندان پهلوي، شيمون پرز، شارون، كلينتون، بوش، اوباما، بني اميه و بني عباس بناي بر حذف اسلام را داشتند اما نتوانستند وآنها نابود شدند اما اسلام همچنان زنده و جاويد است.

به گفته وي، امروز نيز علت دشمني، دشمنان اسلام با ملت ايران، داشتن اسلام ناب نبوي و علوي است، ازاين رو اگر ملت ايران با اسلام ناب محمدي كاري نداشته باشند و اسلام آمريكايي و انگليسي و اسلام تشريفاتي و صوري و بدون روح، نظير اسلامي كه آل سعود در عربستان دارد داشته باشد، دشمنان اسلام نيز كاري با ملت ايران نخواهند داشت.

آيت الله نمازي، يادآور شد: اخيرا برخي از مقامات آمريكايي گفته اند، ايراني‌ها و برخي از كشورهاي ديگر بايد اسرائيل را به رسميت بشناسند و  روساي جمهوري كه قصد راي آوري در انتخابات دارند بايد با صهيونيستها اعلام بيعت كند،  از اين رو روساي جمهوري آمريكا نيز عامل تشريفاتي و تنها مجري دستورات صهيونيست ها هستند.

وي افزود: امروز اسلام در حال نفوذ و عبور از مرزهاي جغرافيايي‌ است و اگر تا پيش از اين اسلام در محدوده جغرافيايي خاورميانه بود، اما امروز اسلام در قلب آمريكا نداي لا اله الا الله را توسط مسلمانان طنين افكن كرده است.

به گفته وي،آنچه را مقدرات خداوند باشد شدني است، اما آنچه را كه خلق خدا مي‌خواهند امكان پذيرنيست، بنابراين هرآنچه اراده خدا است محقق خواهد شد و با اراده خدا نمي توان مبارزه كرد و دشمنان اسلام نيز بيهوده تلاش مي‌كنند و توان مبارزه با اراده خدا را ندارند، چون منكر الوجود توان مبارزه با واجب الوجود ندارد.

نماينده ولي فقيه دركاشان در ادامه، توجه مراكز عالي ودانشگاهي بعد از مسائل علمي به مسائل معنوي دانشجويان راضروري خواند و اضافه كرد: اساتيد دانشگاهها بايد توجه داشته باشند ضمن پرداختن به مسائل علمي، مسائل معنوي را نيز براي دانشجويان بيان كنند.

آيت الله نمازي از دانشجويان بعنوان امانت‌هاي الهي نزد اساتيد دانشگاهها نام برد و با تأكيد براينكه اساتيد امانت دارهاي خوبي باشند، تأكيدكرد: اساتيد دانشگاهها بايد دانشجويان را كه امانت‌هاي الهي هستند خوب حفظ كنند./1307/202/ب3

ارسال نظرات