۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۱۴۱
تولیت آستان قدس رضوی:

مبارزه با جاهلیت مدرن فریاد عاشورایی می طلبد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: استکبار جهانی نمی خواهد پیام حق خواهی و پیام انقلاب را بشنود از این رو مسلمانان باید با ندای عاشورایی با جاهلیت اتو کشیده مدرن مبارزه کنند.
رییسی حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز در آیین تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح منور رضوی اظهار کرد: در آستانه ماه محرم برافراشتن پرچم عزای حسین بن علی(ع) در دل همگان یک دنیا غم می نشاند.

وی با بیان اینکه هر کس واقعه عاشورا را حرکتی اتفاقی و تصادفی بشمارد محکوم به شکست است، تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) وقت حرکت از مدینه به مردم هشدار دادند «هرکسی که حاضر است خون و جانش را برای خدا نثار کند و به لقاء الله برسد، با من همراه شود، مقصد و مقصود این راه ملاقات با خداست».

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز کرد: عاشورا تابلوی زیبای تمام مضامین اسلامی و ارزشهای الهی است که توکل به خدا، رضای الهی، تسلیم، نوع دوستی، دگرخواهی در پرتو خداخواهی و اوج عبودیت و بندگی رموز این تابلو است.

وی با بیان اینکه امروز نام عاشورا در دنیا تحول آفرین است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح امت جد خویش، امر به معروف و نهی از منکر و زشتیها قیام کردند و امروز قرار است خون امام، خون علی اصغر و دیگر شهیدان کربلا اصلاح کننده امور اجتماعی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دشمنان و یزیدیان پس از واقعه عظیم عاشورا با به هم کوبیدن بدنهای مطهر شهیدان زیرسم اسبان و بی حرمتی به پیکر آنان در شهر، سعی بر از بین بردن و محو کردن واقعه عاشورا در تاریخ داشتند، اما اراده خداوند بر این تعلق گرفت که عاشورا آغاز راه و تولد دوباره عاشوراییان باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(ع) برای تمام لحظات نهضت عاشورا برنامه ریزی داشتند و خود تا عصر عاشورا آن را مدیریت کردند، پس از واقعه ظهر عاشورا حضرت زین العابدین(ع) با مدیریت اجرایی زینب کبری(س) ادامه دهنده نهضت حسینی بودند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نخستین عزادار امام حسین(ع) و خاندان ایشان امام زین العابدین بودند که تا چهل روز به یاد ایشان اشک می ریختند و می گفتند اگر یعقوب پیامبر یک یوسف گم کرده داشت، 18 یوسفِ من جلو چشمانم به خون غلتیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: امام حسین(ع) تنها امامی هستند که امروز برای ایشان اربعین و مراسم چهلم برگزار می شود و اربعین نماد و نمود عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای امام سجاد(ع) پس از آن، وسیله پیوند راهبرد قلبها با عاشورا است، خاطرنشان کرد: پس از واقعه عاشورا امام سجاد(ع) تأکید بر بقا و زنده نگهداشتن آن داشتند از این رو تا آخر عمر بر آن مصیبت گریستند و هر کجا که آب می دیدند عزای سیدالشهدا را یادآور می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: واقعه کربلا پس از نبوت و رسالت انبیا روی داده است اما از آدم تا خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص) در روایات متعدد از آن یادکرده اند.

وی با اشاره به اهمیت مسأله عاشورا در تاریخ فریاد استغاثه امام حسین(ع) «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» در ظهر عاشورا تاریخ و زمان را در هم نوردید و هر کس در هرزمانی به فریاد امام حسین(ع) لبیک گوید خود را یار و یاور ایشان در کربلا می ببیند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر عملی که سبب وهن اسلام است باید ترک شود، متذکر شد: استکبار جهانی نمی خواهد پیام حق خواهی و پیام انقلاب را بشنود، از این رو مسلمانان باید با ندای عاشورایی با جاهلیت اتو کشیده مدرن مبارزه کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هیأت های عزاداری برای جوانان و نوجوانان مدرسه و کلاس درس بصیرت، معرفت و دلدادگی به اهل بیت است، بیان کرد: در عزاداری های اهل بیت(ع) شور و شعور، احساس و تعقل در هم آمیخته است‌ و شاعران، ‌مداحان و سخنرانان در ترویج فرهنگ عاشورا می توانند نقش بسزایی داشته باشند./201/1308/ب1

ارسال نظرات