۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۵۴۱۶۰
آیت الله موسوی جزایری:

هدف مداری، بزرگ‌‌ترین درس عاشورا است/ مسؤولان امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه دهه نخست ماه محرم به امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، توجه و اهتمام ویژه مسؤولان به این فریضه را خواستار شد.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز و نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: سرتاسر جهان بشریت در مصیبت بزرگ عاشورای حسینی شریک و باید از آن درس بگیرند.

وی بالاترین درس برگرفته شده از عاشورا را هدف مداری برشمرد و افزود: هدف مداری یعنی داشتن هدف در زندگی است و انسان بی هدف، بی ارزش محسوب می شود البته اهداف انسانی همچون احیای ارزش ها، امر به معروف و نهی از منکر، ذلت ناپذیری، مبارزه با ظلم، احیای دین الهی باید متعالی و مقدس باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اهتمام به چنین اهدافی را خواستار و اظهار داشت: برخی خطبه های امام حسین(ع) در راستای شیرین جلوه دادن مرگ است که مرگ را همچون گردنبند طلایی آویخته شده به گردن زن جوان بیان می کنند که باعث زینت دادن می شود.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان برگزاری مراسم سینه زنی، عزاداری و روضه خوانی را در کنار تجزیه و تحلیل واقعه عاشورا لازم دانست و عنوان کرد: امام حسین(ع) در خطبه خود مرگ خود را انتخابی از سوی خداوند و نعمتی بزرگ می دانند که به سوی آن حرکت و تحمل سختی ها و صبر در برابر بلاها را راه رسیدن به مقامات عالیه ذکر می کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه همه انسان ها در معرض امتحان قرار دارند، ابراز داشت: وعده خداوند تخلف ناپذیر و پاداش مقاومت و ایستادگی و صبر امام حسین(ع) در برابر سختی ها، استجابت دعا در زیر قبه و شفابخشی به واسطه تربت و قرار گرفتن امامان معصوم(ع) از نسل ایشان است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه آرامش در سایه صبر بر مصائب یکی از درس های برگرفته از راه بزرگ امام حسین(ع) است، گفت: در پیش گرفتن راه آن حضرت با مقاومت است که امروزه در جنوب لبنان شاهد چنین شعاری هستیم و ما از شهادت استقبال و هرگز تن به ذلت نخواهیم داد.

وی خواسته رهبرمعظم انقلاب از ملت را ایستادگی و مقاومت بر ایده های اسلامی و ولایت امیرمؤمنان(ع) و انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروزه مسیر حسینی راه و مسیر ملت ایران است که جهانیان با آگاهی از این مسأله در برابر عزت ما سر خم می کنند و در این باره شاهد هستیم که هر مطلب و راهکار پیشنهادی جمهوری اسلامی مورد پذیرش قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عزت و عظمت ملت ایران را ناشی از مقاومت، پایداری و صبر عنوان کرد و اظهار داشت: مبارزه اسلام و کفر جهانی ادامه دار و نیازمند توجه و ادامه اهداف ترسیمی امام حسین(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهید سردار همدانی سال گذشته و در چنین روزی به وسیله تروریست های داعشی در سوریه به شهادت رسیدند و به همت وی بسیج مردمی در سوریه تشکیل شد که این اقدام به برکت قرائت های زیارت عاشواریی این سردار بزرگ محقق شد.

وی در ادامه به روز نیروی دریایی سپاه پاسداران در ۱۶ مهرماه اشاره و اظهار داشت:  در سال ۱۳۶۶ میان نیروی دریایی سپاه و آمریکایی ها درگیری صورت گرفت که خسارت هایی فراوانی به شیطان بزرگ وارد شد هر چند که تعدادی از دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: در  این باره یاد شهید حجت الاسلام خلیلی را که در این راه به شهادت رسیدند، گرامی می داریم و شهادت این بزرگوار تأثیر عمیقی در سطح جامعه بر جای گذاشت و چنین مسأله ای به مجلس شورای اسلامی رسید و پس از آن قانونی مفصل درباره این مسأله به تصویب شد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان بررسی قانون امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم و مسؤولان و پیاده سازی آن را پیشنهاد کرد و افزود: پیاده سازی این قانون دستاوردهای خوبی خواهد داشت و از مجلس شورای برای تصویب چنین قانونی تشکر می کنیم؛ چنان که تشکر خود را از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را در سطح استان داریم و جدی بودن در این قضیه را خواستاریم تا شاهد دیدن آثار شیرین آن باشیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره ماهیت بزرگ آمریکا و آگاهی ملت ایران از بدعهدی های آن گفت: وزارت خارجه این کشور به همتای روسی خود پیشنهاد مذاکره درباره سوریه را داد که پس از آن بر روسیه و جهانیان ثابت شد که هدف آمریکا از مذاکره تنها تقویت تروریست ها و تضعیف دولت سوریه است که نیرنگ آنها آشکار و دست شان برای همگان رو شد.

امام جمعه  اهواز در پایان تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب همیشه نسبت به بدعهدی و شیطنت های آمریکا هشدار دادند که در این باره باید مواظب شیطنت آنها باشیم./201/9456/ب1

ارسال نظرات