۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۵۴۱۶۲
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی:

کسب روزی حلال نوعی حضور در رکاب سیدالشهدا است

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: ما آرزو می کنیم که ای کاش در رکاب امام حسین (ع) بودیم، امام حسین (ع) درآمد حلال داشت ما هم باید به ایشان اقتدا کنیم و راه حسینی را ادامه دهیم تا به سعادت ابدی برسیم.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، صبح امروز در پنجمین روز از ماه محرم در حسینیه امام جعفر صادق (ع) به تبیین آثار و برکات صلوات پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیایی با تاکید بر این‌که «صلوات کامله» افضل اعمال در روز جمعه است، افزود: برخی صلوات‌ها نه تنها قبول نیست بلکه انسان را از بهشت دور می کند. یکی از این صلوات‌ها، صلوات ناقص است. کسی که صلوات ناقص می فرستد نه تنها به بهشت نمی‌رود بلکه طبق روایات از 500 سال اخروی که معادل 182 میلیون و 500 هزار سال است، بوی بهشت را استشمام نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه عاق والدین بوی بهشت را استشمام نمی‌کند، خاطرنشان کرد: قاطع رحم، کسی که مزد کارگر را نمی دهد، محتکری که بیش از 40 روز قوت لا یموت مردم را نمی دهد و کسی که ابتر صلوات می فرستد، بوی بهشت را استشمام نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان ادامه داد: کسانی که پیرو چهارده معصوم هستند، افرادی انقلابی و با تربیت هستند یعنی صلوات کامله می فرستند. انقلابیِ با تربیت در چارچوب اسلام ولایی عمل می کند نه جاهلانه و غافلانه.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیایی جامعه ولایی را منفک از جامعه غرب و شرق قلمداد کرد و گفت: ما نردبان و پله نمی خواهیم. در محیط اسلامی ولایی همه با هم رشد و پیشرفت می کنند اما در جامعه شرق وغرب با پا بر روی دیگری رشد می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین احیاگران شعائر حسینی پرداخت و تصریح کرد: احیاگران شعائر حسینی با علم و یقین عمل می کنند. تهذیب نفس دارند چون مقدمه تهذیب عقل و فکر است و او مقدمه تهذیب عمل است. علم، یقین، تهذیب نفس و تهذیب عقل نیازمند تهذیب عمل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ضیایی دو ویژگی انسان های «صالح» و «طالح» را خوب و بد بودن آنان توصیف نمود و اظهار کرد: «صالح» خوب است و به کسی اطلاق می شود که هر لحظه از عمرش که می گذرد بهترین باشد و «طالح» به کسی گفته می شود که هر لحظه از عمرش که سپری می شود شرورترین باشد. شیعیان اثنی عشری و محبان اهل بیت صددرصد از صالحین هستند و نه طالحین.

این استاد حوزه با بیان اینکه ما نیازمند صالح بالفعل هستیم خاطرنشان کرد: ما صالحی می خواهیم به صورت جنبشی و راندمانی قوی که اعضا و جوارحش همه نرمال است. اگر انسان خودش را موجب جلب رضای الهی قرار داد، ضریب بازدهی از جوانی و عمرش بالا می رود والا اگر جاهلانه و غافلانه عمل کرد، بهره وری از عمرش پایین می رود.

وی در پایان حسینی زیستن را به عمل و اقدام تشریح کرد و افزود: ما آرزو می کنیم که ای کاش در رکاب امام حسین (ع) بودیم اما این در حالیست که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یا اینکه حضرت اباعبدالله (ع) احیاگر سنت رسول خدا (ص) بود، ما نیز باید احیاگر سنت رسول خدا (ص) باشیم. امام حسین (ع) درآمد حلال داشت ما هم باید به ایشان اقتدا کنیم و راه حسینی را ادامه دهیم تا به سعادت ابدی برسیم./202/820/ب1

ارسال نظرات