۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۴۴۸
مدرس حوزه علمیه قم:

مادران شهدا دانش آموختگان مکتب امام حسین هستند

حجت الاسلام مجتبی مسعودی اراکی گفت: امروز مادران شهدا دانش آموختگان مکتب امام حسین(ع) هستند که با دستان خود فرزندانشان را به میدان جنگ می فرستادند و می فرستند؛ این نه به خاطر عدم وجود عاطفه و احساسات بلکه به دلیل عشق والای الهی است که چنین عمل می کنند، زیرا اعتقادات قوی دارند.
مادران شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، شب گذشته حجت الاسلام مجتبی مسعودی اراکی، مدرس حوزه علمیه قم در حسینیه شهید کیانی کرمان در رابطه با آزمایش و ابتلائات انسان، اظهار داشت: یکی از سنت های قطعی خداوند ابتلاء و آزمایش بندگان است که متناسب با ظرفیت و توانایی افراد است.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن می فرماید: آیا مردم می پندارند همین که بگویند ایمان آورده ایم کافی است و دیگر امتحان نمی شوند؟ در حالی که انسان وقتی وارد معرکه می شود باید خود را بیشتر آماده و مهیای آزمایشات الهی کند.

حجت الاسلام مسعودی اراکی تأکید کرد: همه ما باید ظرف وجودی خود را به گونه ای کامل کنیم که در بالاترین بلاها چنان حضرت زینب(س) بگوییم «ما رأیت الا جمیلا».

وی در بیان معنای فتنه، گفت: فتنه غربال می کند و خالص را از ناخالصی جدا می کند چنانچه در روایت آمده: برحذر باشید از فتنه هایی که مردم در آن غربال می شوند و تنها دامن گناهکاران را نمی گیرد بلکه همه را در بر می گیرد.

مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: حکمت بلاها و آزمایشات غربالگری است، از این رو در چنین معرکه ای یاران واقعی مشخص می شوند چنان که در کربلا چنین شد.

وی در بیان اقسام ابتلاء، ابراز داشت: در روایت است که هرکس به کیفیتی متفاوت آزمایش می شود؛ عده ای با خوف و ترس، عده ای با تشنگی و گرسنگی و عده ای با نقصان در جان و مال آزمایش می شوند، از این رو شهدای کربلا هم با خوف و هم با تشنگی آزمایش شدند.

حجت الاسلام مسعودی اراکی افزود: حضور 72 تن در برابر 30000 نفر از لشکر دشمن به دل هر کسی خوف می اندازد، زیرا با هر محاسبه مادی قابل پذیرش و قابل مقایسه نیست اما از آنجا که امام و یارانش به سرچشمه قدرت الهی وصل بودند و با قوت قلب و ایمان به هدف در میدان جنگ حاضر شدند از این رو مردانه تا پای جان ایستادند.

این کارشناس مذهبی انسانها را در مقابل مصائب و مشکلات سه گروه معرفی کرد و گفت: عده ای کم طاقت و ضعیف هستند که با کوچکترین مشکلی شروع به جزع و فزع می کنند چنانچه امروز نیز شاهد آنان هستیم؛ کسانی که  تا مشکلی در کشور به وجود می آید زبان به فحش می گشایند و بی حرمتی می کنند.

وی افزود: عده ای دیگر در برابر مصائب صبر می کنند و خم به ابرو نمی آورند و هرگز نمی گویند چرا برای من چنین تقدیری رقم خورد؟ و اما عده ای نه تنها خم به ابرو نمی آورند بلکه با آغوش باز به استقبال مشکلات می روند و دارای ظرفیت شگفت انگیزی هستند و بلا را لازمه زندگی می دانند همچون سید الشهدا(ع) که چه در زمان قرار گرفتن بر دوش پیامبر(ص) و چه در زمان قرار گرفتن زیر سم اسبان دشمن؛ همواره رضا برضائک می گفت.

حجت الاسلام مسعودی اراکی در پایان خاطر نشان کرد: امروز نیز مادران شهدا دانش آموختگان مکتب امام حسین(ع) هستند که با دستان خود فرزندانشان را به میدان جنگ می فرستادند و می فرستند؛ این نه به خاطر عدم وجود عاطفه و احساسات بلکه به دلیل عشق والای الهی است که چنین عمل می کنند، زیرا اعتقادات قوی دارند./9703/

 

ارسال نظرات