۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۵۴۴۴۹
حجت الاسلام پناهیان:

جاهلیت زمان امام عصر سخت‌تر از جاهلیت صدر اسلام است

استاد حوزه با اشاره به اینکه جاهلیت زمان امام عصر(عج) سخت‌تر از جاهلیت صدر اسلام است، گفت: در صدر اسلام بت می‌پرستیدند اما در آخرالزمان با قرآن به جنگ امام زمان(عج) می‌آیند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه روز گذشته به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه مشکل در آخرالزمان انسان‌های بد نسیتند بلکه مشکل آدم‌های خوب هستند، اظهار داشت: در اصل جاهلیت زمان امام عصر(عج) سخت‌تر از جاهلیت صدر اسلام است، زیرا در صدر اسلام بت می‌پرستیدند اما در آخرالزمان با قرآن به جنگ امام زمان(عج) می‌آیند.

وی ادامه داد: مردمان زمان پیامبر بر حقانیت پیامبر اکرم(ص) شک نداشتند اما به خاطر تعصبات قومی و اینکه پیامبر(ص) از قوم آنها نیست نافرمانی می‌کردند، مردم آن زمان بر سر این دعوا داشتند که چرا خداوند برای هر قبیله‌ای یک پیامبر نمی‌فرستد، به همین منظور پیامبر می‌گویند کار من نسبت به انبیای دیگر سخت‌تر بود و قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید تو در مقابل قومت جهاد اکبر باید کنی.

استاد حوزه تأکید کرد: کافران زمان پیامبر انسان‌های اخلاقی بودند و همین کار پیامبر(ص) را سخت می‌کرد، برای قتل پیامبر(ص)، ایشان را متهم به خراب کاری در خانواده کردند و با یک جمله اخلاقی ایشان را متهم کردند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مردم زمان پیامبر(ص) نبوت را قبول داشتند اما با شخص‌ ایشان مشکل داشتند، خاطرنشان کرد: در آخرالزمان هم مردم ولایت را قبول دارند اما با شخص‌ ایشان و همچنین رفتارش مشکل دارند، بدانید که خوارج ریشه‌شان کنده نمی‌شود و تا آخرالزمان هستند.

وی افزود: در روایات آمده است که ظلمی که به امام علی(ع) شد تا آخرالزمان ادامه دارد تا اینکه مردم آن زمان با محبت امام عصر(عج) جریان‌هایی که به امام ظلم کردند را نابود می‌کنند، پیامبر به امام علی(ع) می‌فرمایند «علی مراقب باش از کینه‌هایی که از تو در دل‌ها هست و بعد از من ظهور می‌کند»، اینکه امام علی(ع) را قبول ندارند و بصرت ندارند مشکلی نیست ولی چرا کینه‌ورزی می‌کنند، چرا به دنبال کشتن آل علی(ع) هستند.

استاد حوزه یادآور شد: امام حسین(ع) در صحرای کربلا گفتند که آیا من به شما ظلم کردم یا به شما آسیبی رسانده‌ام، بحث کینه از زمان امام علی(ع) در قلب این افراد بود، باید حواسمان باشد در آخرالزمان هم برخی از شیعه‌ها با کینه‌ورزی به دنبال کشتن امام عصر(عج) هستند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: در کربلا هیچ‌کس جوانمرد نبود، خیلی از کسانی که خاندان امام حسین(ع) را به شهادت رساندند سر سفره این خانواده نمک خورده بودند اما انسان‌های بی معرفتی بودند و حرمت نمک را نگه نداشتند./816/203/ب2

ارسال نظرات