۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۵۴۵۲۲
حجت‌الاسلام حاج صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت روحیه انقلابی و جهادی در مجالس عزاداری امام حسین

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: باید روحیه انقلابی و جهادی ما در مجالس اباعبدالله الحسین تقویت شود و در کنار عزاداری برای امام حسین(ع)، حماسه حسینی و روحیه جهادی امام حسین(ع) زنده شود.
حاج صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به موضوع با حسین(ع) بودن اشاره کرد و گفت: عاشورا حرکتی بود که بر اساس احادیث ادامه دارد و مرحله نهایی آن را بقیه الله الاعظم انجام می دهد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه گذشت زمان نمی تواند واقعه عاشورا را کمرنگ کند ابراز کرد: دشمن در تلاش است تا عاشورا فراموش شود، آنها از زنده نگه داشتن عاشورا بیم دارند.

وی با اشاره فضیلت زیارت امام حسین(ع)، این زیارت را بالاترین عمل مستحبی دانست و گفت: ثواب زیارت امام حسین(ع) از حج مستحبی هم بالاتر است و در اعمال مستحبی که در اسلام آمده هیچ عملی ثوابش بیش از زیارت امام حسین(ع) نیست و بعد از آن خدمت به مردم است.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه خواندن زیارت امام حسین(ع) با تمامی زیارات دیگر به لحاظ ثواب تفاوت دارد، افزود: مجالس امام حسین(ع) مرکز حیات بخشی به دین خدا است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن عاشورا فقط منحصر با سال 61 هجری نیست خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با این کار خود هرسال دین خدا را زنده می کند و به آن جان می دهد؛ ملت ما باید به این معنا توجه داشته باشد که هر روز ما عاشورا است. کربلا انحصار به یک سرزمین خاص و یک روز نیست بلکه منحصر به همه زمین ها و تمامی روزها است.

وی افزود: مردم باید در همه حال مقابل ظلم بایستند و در کنار ذکر مقدس یا حسین، با حسین(ع) بودن را تمرین کنیم و خواهران هم با زینب(س) بودن را تمرین کنند.

سخنران این مراسم فایده حضور در این گونه مجالس را خودشناسی عنوان کرد و گفت: انسان در این مجلس خود را پیدا می کند که در کدام جبهه است و چه کسانی همراه او هستند و همسنگران خود را می شناسد.

حجت الاسلام حاج صادقی به شاخصه های جبهه حسینی اشاره کرد و افزود: تجلی بندگی خدا یکی از این شاخصه های حسینی بودن است که در مقابل آن تجلی بندگی دنیا است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: جبهه امام حسین(ع) جبهه عبودیت خدا و اوج عرفان است درحالی که جبهه مقابل امام حسین(ع) به دنبال دنیا پرستی است.

وی در پایان تاکید کرد: باید روحیه انقلابی و جهادی ما در این مجالس تقویت شود و در کنار عزاداری برای امام حسین(ع)، حماسه حسینی و روحیه جهادی امام حسین(ع) زنده شود./202/833/ب1

ارسال نظرات