۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۷۲۴
حجت الاسلام پناهیان:

اهالی هنر و رسانه زیبایی دین را برای مردم تبیین کنند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره اهمیت زیبایی دین و تبلیغ آن، گفت: اهالی هنر و رسانه برای نشان دادن زیبایی های دین دست به کار شوند، اگر زیبایی های دین بیان شود بسیاری از بی دینی ها از بین می‌رود.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در جلسه سخنرانی خود که شامگاه یکشنبه در دانشگاه هنر برگزار شد با اشاره به اهمیت نگاه از زاویه هنر و زیبایی، گفت: باید در جامعه یک نگاه حضور جدی داشته باشد، نگاهی که از زاویه هنر به مسایل نگاه کند، می توان از زاویه منطقی، معنوی یا عاطفی به مسایل نگاه کنیم، زمانی که به حادثه  کربلا از زاویه زیبایی نگاه کنیم عبارت حماسه را بر آن می گذاریم، باید در زندگی و جامعه نگاه از منظر زیبایی را مدنظر و مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: عاطفه بدون زیبایی فراموش خواهد شد، مومنان باید به زیبانگری مشهور شوند، پیامبر اسلام(ص) یک سوم اموال خود را صرف خرید عطر می کردند، متاسفانه مومنان و محیط های مذهبی به زیبا نگری و زیبا پوشیدن مشهور نیستند.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اینکه گفته می شود هنر همیشه با زیبایی همراه است صحیح نیست، ممکن است برخی آثار هنری توجه انسان را جلب کند ولی این موضوع دلیل بر زیبایی آن نیست. زیبایی با برخی از آثار هنری و اقدامات رسانه ای که زیبا نیستند متفاوت است، حماسه امام حسین(ع) از نظر زیبایی باید مورد توجه قرار گیرد، در بسیاری از موارد از منظر عاطفی به مسایل توجه می شود ولی بُعد زیبایی مورد غفلت واقع می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفاوت محبوبیت و زیبایی، گفت: باید زیبایی دین را جدا از محبوبیت آن دانست، اگر فردی زیبایی دین را متوجه نشود باید به سمت کسب این زیبایی برود، کودکان نیز باید زیبایی دین را در مدارس بیاموزند که چنین نیست، باید در مدارس یاد دهند زیبایی نماز در چیست، متاسفانه علمای دینی در جهت اثبات حقانیت دین گام برداشته اند ولی به زیبایی و نگاه زیبا پیدا کردن به دین اقدام مناسبی انجام نداده اند.

اهالی هنر و رسانه برای نشان دادن زیبایی های دین دست به کار شوند
وی افزود: دین نیاز به بَزک کردن ندارد بلکه باید زیبایی دین رسید و برای دیگران توضیح داد، بسیار درباره فواید حجاب سخن می گویند ولی از زیبایی آن سخن به میان نمی آورند.

حجت الاسلام پناهیان، تصریح کرد: بسیاری از مردم اگر به زیبایی دین برسند آن را قبول خواهند کرد، هماطور که متوجه زیبایی دنیا شده اند، در مقابل شیطان می خواهد دنیا را زیبا جلوه دهد.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از نقص های ما بیان نکردن زیبایی دین است، گفت: براساس آیات قرآن خداوند وقتی می خواهد به انسان هدیه دهد کفر و فسق را به او با کراهت نشان می دهد، متاسفانه برخی از مردم زشتی تمدن غرب را ندیده اند، بسیاری از مردم خباثت سیاستمداران غرب را نمی بینند، همانطور که امروز سردمداران غربی داعش را خلق کرده و بر آن اصرار می کنند حال اگر گوشه لبخندی می زند برخی خوشحال می شود.

وی ادامه داد: ممکن است بگویند باید ارتباط دیپلماتیک داشته باشیم، ایرادی ندارد ولی آنان گرگ هستند، برخی زشتی اقدامات جنایتکاران را نمی بینند.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه انسان باید به دنبال زیبا شدن و زیبایی برود، ابراز داشت: متاسفانه حوزه های علمیه به خوبی عمل نمی کنند، حوزه وظیفه خود که بیان زیبایی های دین است را فراموش کرده است که اگر قرار باید انجام شود اقدامات گسترده ای باید صورت گیرد، طلاب باید اهل ذوق باشند.

وی ادامه داد: در سیاست نیز توجه به زیبایی فراموش شده است، هیچ فردی نیست که با زیبایی انتقاد خود را بیان کند، بر اساس روایات نماز شب چهره انسان را زیبا می کند، قرآن می فرماید غیبت نکنید زیرا کار زشتی است و مانند این است که گوشت برادر زنده خود را بخورید.

علت بسیاری از بی دینی ها نگاه نکردن از منظر زیبایی به آن است
حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: علت بسیاری از بی دینی ها این است که از منظر زیبایی به آن نگاه نشده است، آیا زیبایی تقوا به مردم نشان داده شده است، باید به زیبایی خواندن نماز در اول وقت توجه شود، گاهی برای اینکه نگاه به نامرحرم زشت است این کار را انجام ندهید./201/811/ب1

ارسال نظرات