۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۵۴۷۸۵
استاد حوزه علمیه بابل:

ایستادگی در مقابل آمریکا به تأسی از قیام سیدالشهدا است

استاد حوزه علمیه تقابل جریان الهی و استکباری را مورد تأکید قرار داد و گفت: آمریکا در عصر حاضر نماد استکبار است و ما با تأسی از قیام کربلا باید در مقابل شیطان بزرگ بایستیم.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در امیرکلا از عزاداری ماه محرم و صفر یه عنوان یک سرمایه بزرگ معنوی یاد کرد و گفت: واقعه عاشورا و قیام خونین حسینی یک بیداری بزرگ است که هر سال با آغاز محرم تجدید می شود و خون تازه ای را به جامعه اسلامی تزریق می کند.

وی افزود: قیام سیدالشهدا(ع) و ماه محرم آغازگر انقلاب اسلامی شد و تداوم این جریان مبارزه نیز با قیام عاشورا پیوند خورده است.

امام جمعه امیرکلا پیام بزرگ قیام کربلا را استکبارستیزی بیان کرد و اظهار داشت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی یک ظرفیتی بزرگ برای جهان اسلام است که موجب به زانو در آوردن استکبار عصر حاضر یعنی شیطان بزرگ خواهد شد.

استاد حوزه علمیه تقابل جریان الهی و استکباری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: آمریکا در عصر حاضر نماد استکبار است و ما به تبعیت از قیام کربلا باید در مقابل شیطان بزرگ بایستیم.

وی ادامه داد: باید قدردان فرصت ارزشمند ماه محرم بود و افراد تأثیرگذار در حوزه تبلیغ به خوبی از این فرصت بزرگ بهره بگیرند.

حجت الاسلام بابایی با تقدیر از ابتکار برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، خاطرنشان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی موجب تربیت فرزندانی عاشورایی می شود و باید به تناسب هر نسل الگویی از شهدای قیام حسینی معرفی شود.

وی تربیت حسینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: خانواده ها فرزندان خود را برای حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) تشویق کنند تا آنها با تربیت حسینی مدافعان حریم ولایت و اهل بیت(ع) شوند.

نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران با بیان این مطلب که ظرفیت ایام محرم فرصتی برای نهادینه کردن دو واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه است و آنقدر اهمیت دارد که سیدالشهدا(ع) حاضر شد، جان خود و بهترین عزیزانش را در این مسیر تقدیم کند.

وی با تأکید براینکه باید در کنار عزاداری ها و شور حسینی، به صورت عملی از سیره امام حسین(ع) تبعیت کرد، اظهار داشت: هر کس به اندازه توان خود باید امر به معروف و نهی از منکر را حتی به صورت لسانی انجام دهد تا مانع ظهور فساد و تباهی در جامعه شود.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به ظرفیت بزرگ فضای مجازی و نگرانی بسیاری از آسیب ها در این عرصه به کانون خانواده، گفت: مبلغان دینی از ظرفیت فضای مجازی برای بهره گیری از تبلیغ و تبیین پیام عاشورا و قیام کربلا استفاده کنند تا گسترده بیشتری از جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهند./1313/202/ب2

ارسال نظرات