۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۹۰۸
استاد حوزه علمیه قزوین:

مرگ در راه عقیده و آرمان از زندگی مذلت‌بار برتر و بالاتر است

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه مرگ در راه عقیده و آرمان از زندگی مذلت‌بار برتر و بالاتر است، گفت: حسین بن علی آگاهانه به استقبال این نوع مرگ رفت یاران امام هم مانند امام شهادت طلب بودند و عشق خود را به کشته شدن در راه خدا و حمایت از فرزند پیامبر و مبارزه با ظالمان ابراز می‌کردند.
حجت الاسلام علی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه قزوین شب گذشته در مسجد محمدخان بیک قزوین با اشاره به شهادت طلبی در راه خداوند، گفت: استقبال از مرگ در راه دین و عقیده ارزشمند و ستودنی است و مردم آزاده چنین مرگی را مورد تمجید قرار می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهادت طلبان تفسیر جدیدی از مرگ و زندگی دارند، افزود: آموزش حسین بن علی به یاران خود این بود که مرگ تنها پلی است که شما را از سختی و تنگی دنیا به وسعت آخرت و نعمت‎های ابدی در بهشت می‌رساند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه مرگ در راه عقیده و آرمان از زندگی مذلت‌بار برتر و بالاتر است، اظهار کرد: حسین بن علی آگاهانه به استقبال این نوع مرگ رفت یاران امام هم مانند امام شهادت طلب بودند و عشق خود را به کشته شدن در راه خدا و حمایت از فرزند پیامبر و مبارزه با ظالمان ابراز می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه قزوین مکتب عاشورا را زنده کردن فرهنگ شهادت طلبی در راه معبود دانست و ابراز کرد: عاشورا فرهنگ شهادت طلبی را در پیروان اهل بیت(ع) زنده کرد امامان هم این رهنمود را با الهام از عاشورا به یاران و پیروان خود منتقل می‌کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: پیام شهادت طلبی عاشورا را رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب در جبهه های دفاع مقدس به خوبی دریافتند و از این فرهنگ در مبارزه با ظالم سود بردند امام راحل بیشتر از همه در احیای این فرهنگ نقش داشت.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با جوانان دین اسلام را ترویج دادند و امام خمینی(ره) هم به واسطه جوانان این مرز و بوم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی در ادامه افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم، جوانان ما با شور و عشق حسینی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفته و در برابر رژیم بعثی ایستادگی کرده و جانشان را فدای اسلام و نظام کردند.

عالم دنیا عالم خواب و عالم آخرت عالم بیداری است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه عالم دنیا عالم خواب است و عالم آخرت عالم بیداری است، تصریح کرد: اغلب انسان‎ها در دنیا در خواب هستند و چون بمیرند بیدار می‌شوند، معیار سعادت و خوشبختی در عالم آخرت است که حیات واقعی در آنجا است نه در عالم دنیا که به خواب شبیه‌تر است.

 وی در پایان گفت: امام حسین(ع) تلخی‌ها و شیرینی دنیا را خواب و بیداری حقیقی را در آخرت می‌داند و رستگاری و شقاوت را نسبت به عالم آخرت محاسبه می‌کند به همین جهت کسانی که به آخرت دل می‌بندند دنیا را تنگ و محدود می‌بینند و مرگ را پل عبور از دنیا و رسیدن به آخرت می‌دانند از این رو تمام تلاش خود را مصروف آن مرحله می‌سازند./873/202/ب2

ارسال نظرات