۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۵۵۰۸۶
نماینده ولی فقیه در ایلام:

نهضت حسینی مدرسه بندگی و عبودیت است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: اگر انسان عبد و بنده خداوند شد، همه ارزش‌ها را دارد، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اول عبد شده است بعد رسول، ما در تشهد نماز اول شهادت عبد بودن پیامبر می‌دهیم و بعد رسالتش.
محمد نقی لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا در ایلام اظهار داشت: امام حسین(ع) برای رضای خدا در راه خدا جهاد و مبارزه کرد و با تقدیم خون خودش و اصحاب باوفایش دین مقدس اسلام را احیا کرد و اسلام را از خطر سقوط و نابودی نجات داد؛ او نفس مطمئنه در روز عاشوراست، در روز مظلومیت با لب تشنه آن هم با فجیع‌ترین وضع به شهادت می‌رسد، خداوند متعال به او بشارت می‌دهد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر انسان عبد و بنده خداوند شد، همه ارزش‌ها را دارد، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام اول عبد شده است بعد رسول، ما در تشهد نماز اول شهادت عبد بودن پیامبر می‌دهیم و بعد رسالتش.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انسان باید از عاشورا درس عبودیت بگیرد، امام صادق(ع) می‌فرماید که هم حسین و هم اصحاب حسین(ع) در پیشگاه خداوند سربلند شدند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: حضرت اباعبدالله(ع) بعد از اینکه از آن جمعیت ناامید شد برگشت به خیمه‌گاه برای خداحافظی، اول به خیمه حضرت زین‌العابدین امام العارفین فرزند عزیزشان امام سجاد(ع) رفت و امامت را به او سپرد.

وی تشریح کرد: وداع حضرت اباعبدالله(ع) سنگین‌ترین مصیبت برای اصحاب و اهل بیت ایشان بود.

نظیر چنین آیینی (نماز ظهر عاشورا) در مناطق مختلف استان ایلام از جمله شهرستان‌های ایلام، مهران، آبدانان، دره‌شهر، ملکشاهی، بدره، دهلران، سیروان و چرداول با حضور مردم ایلام برپا شد./202/879/ب1

ارسال نظرات