۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۲۰۱
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از فرهنگ بومی، کشور را در برابر تهاجم نرم بیگانگان مصون می‌کند

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از فرهنگ بومی و محلی، کشور و جامعه اسلامی ما را در برابر تهاجم نرم دشمنان مصون می‌کند.
علی قربانی- نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی قربانی، نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، بر گسترش فضاهای فرهنگی در استان تأکید کرد و افزود: در این زمینه با نقطه مطلوب و مورد انتظار فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید طرحهای مربوط به گسترش و توسعه فضاهای فرهنگی در استان به‌ صورت ویژه پیگیری شود، اضافه کرد: پروژه‌های متعدد فرهنگی هنری در استان در دست اجرا هستند که باید هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

قربانی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه، اظهار کرد: بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و اعتلای فرهنگ و هنر استان نیازمند مشارکت همه دستگاهها و نهادهای اجرایی است.

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بخواهیم کشور خود را در مقابل تهاجم بیگانگان مصون کنیم باید از فرهنگ بومی و محلی استانی و کشوری حمایت شده و تمامی برنامه‌های فرهنگی هنری در چارچوب ارزشها مدیریت شوند.

وی اضافه کرد: بدون شک حمایت از فرهنگ بومی و محلی، کشور و جامعه اسلامی ما را در برابر تهاجم نرم دشمنان مصون می‌کند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نیروی انسانی، فعالیتهای فرهنگی، هنری و پروژه‌های عمرانی در این نهاد، اظهار کرد: فعالیتهای فرهنگی باید توأم با عقلانیت باشد و آهستگی و پیوستگی کارها لحاظ شود.

وی افزود: برای تعالی حوزه فرهنگ همه طیفها و سلیقه‌های فرهنگی و هنری که در چارچوب ارزشها و قوانین نظام اسلامی فعالیت می‌کند باید به یک همفکری، وفاق و همدلی برسند.

گفتنی است، با توجه به تأکید علی قربانی، نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر گسترش فضاهای فرهنگی استان، پس از این دیدار از روند پروژه‌های عمرانی فرهنگی هنری استان شامل موزه‌های هنرهای معاصر، کتابخانه مرکزی بجنورد و مجتمع فرهنگی هنری بجنورد (دوبرار) بازدید به عمل آمد.

پروژه موزه هنرهای معاصر که عملیات آن از سال ٩٣ آغاز شده در مساحت 2 هزار و ٨١٩ مترمربع و با زیربنای 7 هزار مترمربع در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه ١٥٠ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است تا به بهره‌برداری برسد.

پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد هم با زیربنای ١١ هزار و ٦٥٠ مترمربع از سال ١٣٩٠ شروع به کار شده که برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه هم ٣٥٠ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

پروژه کتابخانه مرکزی بجنورد نیز در دور نخست سفرهای استانی دولت نهم در سال ٨٥ با 3 هزار و ٧٧٧ مترمربع زیربنا و با اعتبار اولیه ۲۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال از سوی دستگاه مجری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی شروع شد که بهمن امسال با توجه به تخصیص اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به بهره‌برداری خواهد رسید./9314/202/ب2

ارسال نظرات