۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۵۵۸۲۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از تکالیف مهم و اساسی نخبگان جامعه است

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از جمله تکالیف مهم و اساسی نخبگان است که باید تلاش لازم را بکنند تا در جامعه اثرگذار باشند.
استاد حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین محمدیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در کارگاه بصیرت افزایی و تبیین اندیشه های حسینی که در اداره آموزش و پرورش آمل برگزار شد، اظهار داشت: انسان با بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می تواند به مراتب والایی در نظام هستی دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) در مسیر سعادت و رستگاری خویش است تا بتواند به تعالی برسد.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی مهم و اثربخش است که تکلیف سنگینی بر عهده دارد که نیاز است دقت و توجه شایسته ای در این عرصه صورت گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که معلمان نقش بسزایی در تربیت جامعه اسلامی بر عهده دارند، گفت: آموزش و پرورش باید از فرصتهای موجود استفاده شایسته ای صورت داده و زمینه تعالی دانش آموزان را فراهم کند.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان قرار داریم که ضرورت دارد در راستای بهره گیری از سیره نورانی این امام همام کوشا بوده و در مسیر اندیشه های والای دینی قدم برداریم.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) و یاران باوفایش در راه ارزشها قدم برداشته و با مجاهدت و ایثار والای خود توانستند نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاویدان کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام حسین(ع) برای ایجاد حکومت دینی در برابر ظلم و ستم قرار گرفته است، گفت: ظلم ستیزی پیام ارزشمند فرهنگ عاشورایی است که امروز در برابر قدرتها و ایادی استکباری ایستادگی می کنیم.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: استفاده از اندیشه های دینی زمینه ساز برکات و دستاوردهای ارزشمندی در زندگی انسان می شود که باید تلاش کنیم تا خود را از نظر فکری ارتقا دهیم.

وی با بیان این که امروز باید به امر فرهنگ سازی در جامعه توجه شود، گفت: نخبگان و فرهیختگان جامعه می توانند پیشگام در این عرصه بوده و نقش آفرینی شایسته ای صورت دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از جمله تکالیف مهم و اساسی نخبگان است که باید تلاش لازم را داشته باشند تا بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

وی با بیان این که ترویج بصیرت امری مهم و اساسی است، گفت: ضرورت دارد از همه ظرفیتها در راستای بصیرت افزایی و  ترویج آگاهی جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) زمینه ساز تحول عظیم در اندیشه دینی شده است و این در حالی بوده که دشمنان تلاش داشتند تا این نور را خاموش کنند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج اندیشه های دینی در جامعه بر عهده دارد که می توانیم از سیره امام حسین(ع) و حماسه سازان عاشورا بهره گیری کنیم.

وی بیان داشت: انسان باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش کند در مسیر خیر و نیکی گام بردارد تا بتواند ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود فراهم کند./1314/202/ب2

ارسال نظرات