۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۵۶۱۲۲
معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان:

رسالت اصلی حوزویان آگاهی دادن و دور کردن مردم از انحرافات است

حجت الاسلام صالح نیا با بیان این‌که رسالت اصلی حوزویان و حوزه های علمیه آگاهی دادن به مردم و نیز آشنا کردن آنها با فرقه ها و انحرافات است، گفت: بنابراین مردم نیز باید به یکدیگر تکیه کنند تا شاهد خرافات و مشکلات در عزاداری و مصیبت اهل بیت نباشیم.
انحراف، تفکر انحرافی

حجت الاسلام محمدعلی صالح نیا معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، درباره محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: شيعیان در ايام محرّم و صفر خود را عزادار نشان دهند، باید آثار عزا و آثار مصيبت اهل بيت مشخص باشد، همچنین در منزل شعائر سيدالشهدا را بايد به پا داريم تا نشان دهیم كه شيعۀ اميرمؤمنان در اين ايام وضعيتش فرق مي‌كند.

حجت الاسلام صالح نیا تصریح کرد: در دنیای امروز فرقه های نو ظهوری تشکیل شده اند که قصد دارند جامعه شیعه را به سمتی ببرند که نه تنها جهان اسلام بلکه عموم ملتها از اسلام و تشیع نفرت داشته باشند.

وی افزود: ماه محرم فرصت مغتنمی برای تفکیک عرفان اسلامی با عرفان کاذب و نوظهور است، پس باید از این فرصت به صورت حداکثری استفاده شود تا جوانان و ملتها در چنین دامهایی گرفتار نشوند.

معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان یادآور شد: رسالت اصلی حوزویان و حوزه های علمیه دراین ماه آگاهی دادن به مردم و نیز آشنا کردن آنها با فرقه ها و انحرافات است، بنابراین مردم نیز باید به یکدیگر تکیه کنند تا شاهد خرافات و مشکلات در عزاداری و مصیبت اهل بیت نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام، به خوبی از نقش عاشورا در تعالی ارزشهای اخلاقی بین عوام و به ویژه جوانان آگاهند و در ناتوی فرهنگی خود، نوک تیرها را به سمت باورهای عمیق فطری مردم نشانه رفته اند، سعی می کنند با ترویج خرافه و افراط گرایی، چشم ربا از قبیل تماثیل و شمایل منسوب به اهل بیت (ع) حرکتهای عظیم ارادتمندان به ایشان را از جایگاه معرفتی خویش تنزل داده و به سمت و سویی بی محتوا سوق دهند.

حجت الاسلام صالح نیا بیان داشت: همه دوستداران معارف دین لازم است که با آگاهی و معرفت و بصیرت کامل پا در رکاب قافله امام حسین (ع) قرار داده و اعماق جان و دل خویش را از اقیانوس بی انتهای انسان ساز آن حضرت سیراب کنند. 

معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه رفسنجان در پایان گفت: دشمنان حق هیچ گاه از دشمنی خود دست برنداشته و همواره در قالب شگردها و دسیسه های مختلف در مسیر انحراف این حرکت عمیق فکری و اعتقادی فعالیت کرده اند، از این رو انسان دارای یک فطرت پاک است و این فطرت همیشه و همه جا با انسان همراه است و از دین گریزی جوانان جلوگیری می کند، بنابراین ما باید مواظب باشیم که این فطرت خدشه دار نشود./302/866/ب1

ارسال نظرات