۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۵۶۲۴۳
مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی تبریز:

کتابخانه مصلای تبریز دارای 50 هزار جلد کتاب است

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز گفت: 12 هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به کتابخوانی از 150 هزار جلد کتاب مصلای تبریز استفاده می کنند.
حجت الاسلام موسی محمدی

حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، چرا که کتاب لازمه تعالی فکری هر جامعه محسوب می شود.

وی با بیان این‌که رشد و توسعه بدون توجه به فرهنگ، دانایی و آگاهی مردم محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ای که تعداد کتابخانه‌ها و میزان کتابخوان‌ها بیشتر باشد، قطعا مسیر رشد، توسعه و تعالی به سرعت طی می‌شود، از این رو بایستی در مسیر توسعه و گسترش فضاهای کتابخانه‌ای گام برداریم.

حجت الاسلام محمدی خواستار برپایی نمایشگاه دائمی کتاب در نقاط مختلف شهر و ارائه تخفیف‌های ویژه برای اقشار ضعیف جامعه جهت خرید کتاب شد و گفت: اغلب دانش‌آموزان، دانشجویان و طلابی که عضو کتابخانه‌ها هستند؛ توان خرید کتاب‌های کمک درسی و آموزشی خود را ندارند، از این رو توسعه کتابخانه‌ها در محلات مختلف می تواند اقدامی در راستای افزایش میزان مطالعه باشد.

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مخزن کتابخانه مصلای تبریز دارای ظرفیت نیم میلیون جلد کتاب است، اظهار داشت: هم اکنون 12 هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به کتابخوانی از 150 هزار جلد کتاب مصلای تبریز استفاده می کنند.

وی با اشاره به این‌که با اتمام طرح توسعه مصلای امام خمینی(ره) تبریز 2 هزار نفر به صورت همزمان قادر به مطالعه کتاب در کتابخانه مصلی خواهند بود، گفت: کتابخانه مصلی در سه بخش خواهران، برادران و پژوهشگران فعالیت دارد که خدمات ویژه‌ای به محققان حوزوی و دانشگاهی ارایه می شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که کتابخانه مصلای امام خمینی(ره) تبریز با فضایی حدود 5 هزار مترمربع دارای تمامی کتاب‌های کمک درسی، دانشگاهی و حوزوی در تمامی رشته‌ها است، افزود: به دنبال توسعه فضای مطالعه و افزایش کتب موجود در مخزن این مرکز هستیم.

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز در پایان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر میان اصحاب فرهنگ، هنر و ادب منطقه آذربایجان دانست و افزود: ارائه تخفیف‌های نمایشگاهی و برگزاری برنامه‌های جنبی از دیگر ویژگی‌های جذاب این نمایشگاه است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات