۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۵۶۴۹۹
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

برگزاری کنسرت‌‌های موسیقی در کشور با اهداف انقلاب اسلامی سازگار نیست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برگزاری کنسرتهای موسیقی سوغات کشورهای غربی در ایران است، گفت: برگزاری کنسرتهای موسیقی در کشور با اهداف انقلاب اسلامی ایران سازگار نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه برگزاری کنسرتهای موسیقی سوغات کشورهای غربی در ایران است، تصریح کرد: برگزاری کنسرتهای موسیقی در کشور با اهداف انقلاب اسلامی ایران سازگار نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری این کنسرتها سبب انجام معصیت، گناه آشکار و معصیت در جامعه و به ویژه بین جوانان می شود، خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد برخی مسؤولان اطلاع ندارند که در هنگام برگزاری کنسرتهای موسیقی چه اتفاقاتی رخ می دهد.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: به عنوان یک مسؤول و در لباس روحانیت تذکرهای فراوانی را در جلسات مختلف نسبت به برگزاری کنسرتهای موسیقی در چهارمحال و بختیاری داده ام و این را وظیفه خود می دانم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: البته با اصل برگزاری موسیقی مخالف نیستیم اما باید در این زمینه از توان هنرمندان متعهد و بااخلاق استفاده و بهره گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، موضوع برگزاری کنسرتهای موسیقی را یک مسأله مهم دانست که نباید آن را به سمت و سوی مباحث سیاسی هدایت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: برگزاری دوره های آموزش پیش از ازدواج نقش مهمی در کاهش طلاق داشته است که باید با دقت هر چه بیشتر و با کیفیت بهتر ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مسؤولان و دست اندرکاران اجرای این پروژه توانستند با برنامه ریزی صحیح و مطلوب نسبت به تحکیم بنیان خانواده اقدام کنند و این جای قدردانی دارد.

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست گفت: مسؤولان ارشد استان انجام حرکات منافی با احکام اسلامی در روند برگزاری کنسرت و یا برنامه های دیگر را نمی پسندند.

وی تصریح کرد: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مسؤولان چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم فعالیتهای بسیار زیادی را در راستای به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی در حوزه های امر به معروف، نهی از منکر، فرهنگی و مذهبی انجام داده اند.

سلیمانی یادآور شد: دغدغه های موجود درباره برگزاری کنسرتهای موسیقی را مورد توجه قرار می دهیم تا ساز و کاری مناسب و قابل قبول در شأن نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتبار لازم به منظور توسعه طرح آموزشهای پیش از ازدواج در چهارمحال و بختیاری از سرجمع اعتبارات فرهنگی اختصاص می یابد، اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزش پیش از ازدواج با کاهش طلاق و افزایش تحکیم بنیان خانواده، نقش مهمی در رفع مشکلات موجود بین زوجهای جوان داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ارتقای زیرساختهای لازم به منظور تحکیم بنیان خانواده، افزایش ازدواج، کاهش طلاق، پایین آمدن سن ازدواج، کم شدن تعداد افراد مجرد و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی و رشد شاخصهای توسعه ای جزو برنامه های اولویت دار مسؤولان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

این مقام مسؤول گفت: توسعه طرح آموزشهای پیش از ازدواج به زوج های جوانان در سطح شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می تواند جایگاه ملی این استان در زمینه افزایش ازدواج و کاهش نرخ طلاق را ارتقا بخشد.

گفتنی است، طرح آموزش های پیش از ازدواج مختص زوج های جوانان در چهارمحال و بختیاری اجباری است و از زوجین باید قبل از ثبت واقعه ازدواج در این دوره های آموزشی شرکت کنند.

شایان ذکر است؛ جلسه ماه گذشته این شورا در اعتراض به هتک حرمت به فرهنگ عمومی اهل ایمان و تقوا که با اجرای کنسرت مبتذل در فرهنگسرای شهرکرد صورت گرفته بود، از طرف نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهرکرد تعطیل اعلام شده بود./201/9457/ب1

ارسال نظرات