۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۷۰۱۹

تشریح برنامه‌های حرم شاهچراغ در دهه سوم محرم

همزمان با فرا رسیدن ایام دهه سوم محرم‌الحرام ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی‌الكاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
بر افراشته شدن پرچم سیاه بر فراز گنبد شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، در دهه سوم محرم‌الحرام، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی میزبان ویژه‌برنامه‌های سوگواری حسینی است.

این برنامه‌ها از محل موقوفات مرحوم آیت‌الله سید میرزا عنایت‌الله دستغیب از اول آبان‌ماه در حرم مطهر حضرت سیدمیر محمدبن موسی‌الکاظم(ع) برادر بزرگوار حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شده و تا دهم آبان ادامه دارد.

مراسم سوگواری هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا، با سخنرانی حجج‌اسلام رضوی اردکانی، محقق، جاوید، ملکمکان و چوگانی برگزار خواهد شد كه در ادامه این مراسم‌ها نیز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شیراز نظیر آقایان سید عباس انجوی، کاظم محمدی، خلیل نگهبان ،محمدشریف‌زاده و ساجدی در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا به مداحی می‌پردازند.

یادآور می‌شود، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از تمام ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها و كسب فیض معنوی دعوت به عمل آورده است./102/919/ب1

ارسال نظرات