۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۰۶۹
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

عاشورا سند حقانیت اسلام و اهل بیت است/ پیاده روی اربعین مانور اقتدار شیعیان

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا از عاشورا به عنوان سند حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: کربلا سندی است که امام حسین(ع) و یاران باوفای او نوشتند و امضای سند حقانیت کربلا از سوی دو شخصیت این نهضت یعنی حضرت رقیه(س) و حضرت علی اصغر(ع) صورت گرفت.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران امروز در مراسمی که با حضور پاسداران لشکر 25 کربلا برگزار شد با بیان این که سراسر عاشورا، مدرسه عشق است و آموزگار هدایتگر آن، حسین بن علی(ع) است، گفت: هر اندازه که انسان‏ ها با درس ‏هاى نهفته در آن حرکت ‏خونین و ژرف آشناتر شوند، به همان میزان عزّتمند خواهند زیست و قله های رفیع اسلام شناسی و دین مداری را بهتر و راحت تر طی خواهند کرد.

وی افزود: درس‏ هایى که از عاشورا می توان گرفت، در گفتار و کردار امام حسین(ع) و یارانش دیده می ‏شود و کسى که ‏به دقت در مجموعه این واقعه بنگرد و آن را فرا راه خود قرار دهد، با این درس‏ های انسان‏ ساز آشنا مى‏ شود.

حجت الاسلام غلامی از عاشورا به عنوان سند حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: کربلا سندی است که امام حسین(ع) و یاران باوفای او نوشتند و امضای سند حقانیت کربلا از سوی دو شخصیت این نهضت یعنی حضرت رقیه(س) و حضرت علی اصغر(ع) صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز شاهد بیشتر شدن نورانیت قیام عاشورا در جهان هستیم، تصریح کرد: دست های پلید زیادی در تاریخ تلاش کردند تا از نورانیت عاشورا بکاهند اما همه این دست ها به لطف پروردگار قطع شد.

وی از قیام حسینی به عنوان تجلی دینداری و دین خواهی امام حسین(ع) و یاران وفاداراش یاد کرد و افزود: درس بزرگ کربلا جان دادن در راه دین است، یعنی هر زمان که دین به خطر افتاد هر جان عزیزی باید فدای ماندگاری دین شود.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که قیام امام حسین(ع) سبب احیای ارزش های ناب دینی و جلوگیری از به حاشیه رفتن دین از سوی ظالمان آن زمان شد، خاطرنشان کرد: رفع جهالت و ضلالت مردم، خیزش عمومی، حرکت و اقدام تنها برای خدا از مهم ترین آثار اجتماعی قیام سالار شهیدان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین(ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به الگو بودن شهدا برای جهان اسلام، اظهار داشت: شهدا پاسداران ‏واقعی دین و بهترین الگوی ما بوده و سیره شهدا الگو گرفته از سیره معصومان(ع) بوده و عمل شهدا همه آن چیزی است که خداوند از ‏یک بنده خود خواسته است.‏

حجت الاسلام غلامی افزود: فرهنگ شهادت و ایثار برگرفته از نهضت عاشورا است چراکه امام حسین(ع) برای احیای اسلام قیام کرد و در ‏مقابل ظلم و جور یزید زمان ایستاد که باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد و با سرلوحه قرار دادن سیره پاک اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، در این راه گام برداریم.‏

وی تصریح کرد: شیعه در راه احیای فرهنگ و نهضت حسینی از هیچ قدرت و تهدیدی باک نداشته ‏و روحیه وحدت و یکپارچگی خود را به جهانیان ثابت می‌کنند چراکه شیعه با حسین(ع) بوده و هیچ‌گاه از او جدا نمی‌شود.‏

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت اربعین در جامعه اسلامی، گفت: اربعین برای زنده نگه داشتن عاشورا و برای تجدید عهد و میثاق با شهدا بوده و ‏ماندگار شدن نهضت امام حسین(ع) به سبب اربعین و اقدامات زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) است تا مردم متوجه این حادثه عظیم شوند و پاسدار این فرهنگ غنی باشند.‏

وی افزود: امروز نیز وظیفه ما چیزی جز متوجه کردن دل‌های مردم به سمت و سوی سیدالشهدا(ع) نیست و با توجه به وجود گروهک‌تروریستی ‏داعش در عراق شاهد حضور میلیونی مسلمانان در کربلا هستیم که اجتماع اربعین خود سبب اتحاد مسلمانان و مودت بین آن‌ها می‌شود و درواقع تجمع میلیونی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام دربرابر تکفیری ها است.

حجت الاسلام غلامی افزود: اگر بخواهیم ملت و کشور خود را بیمه کنیم باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ مقاومت داشته باشیم که نشر آن کار بسیار مقدس ‏بوده به ویژه با فتنه‌ای که در جهان اسلام به پا شده مردم تشنه مقاومت و دفاع از حریم ولایت هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا تصریح کرد: ما راهی جز انتقال فرهنگ عاشورا به نسل چهارم انقلاب نداریم و با انتقال ‏این مهم می‌توانیم ولی امر خود و دین اسلام ناب محمدی(ص) را حمایت کنیم.‏

وی با بیان این که امروز استکبار جهانی در مقابل محور مقاومت اسلامی عاجز هستند که این امر ‏نشأت گرفته از نهضت عاشورا است، گفت: اجتماع بزرگ اربعین، اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) را به رخ جهانیان خواهد کشید.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه تصریح کرد: حادثه بزرگ عاشورا واقعه بزرگ تاریخ به شمار می‌رود که این واقعه هنوز با گذشت قرن‌ها همچنان پویا و زنده بوده و گرمای وجودی خودش را حفظ کرده است.

وی گفت: اجتماع و حضو میلیونی مسلمانان با محوریت کربلا سبب اتحاد و وحدت ملت مسلمان شده تا با وحدت و یکپارچگی کشورهای مسلمان مقدمات نابودی و سرنگونی رژیم صهیونیستی فراهم شود و این آغاز شمارشگر نابودی رژِیم جعلی و خونخوار صهیونیستی است.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: یکی از آموزه‏ های کربلا، راضی بودن به رضای الهی است وهدف امام حسین(ع) خشنودی خدا و پیامبر او بود و اگر در آن قیام خونین، جان عزیزش را نثار کرد، اگر سخت ‏ترین مصیبت ‏ها را به جان خرید، و اگر خاندان گرامی‏اش را به دست اسارت سپرد، هدفی جز کسب رضای الهی نداشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا بیان کرد: از آموزه‏ های ارزشمند کربلا، عمل به تکلیف است و هنگامی که دعوت‏نامه‏ های پیاپی مردم کوفه به امام حسین (ع) رسید، وی هرچند از سست‏ عهدی کوفیان آگاه بود، ولی آن اعلام حمایت ‏ها را تکلیف‏ آ ور دانست و به سوی آنان حرکت کرد.

وی اخلاص سیدالشهدا و یاران آن حضرت، مهمترین عامل جاودانگی قیام حسینی است و از زمانی که حضرت از مدینه حرکت کرد، بسیار کسانِ مدّعی با وی همراه شدند و به ظاهر خود را حسینی نشان دادند، ولی هیچ ‏کدام بر حرف خود نایستادند و در نهایت، سرور شهیدان را تنها رها کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: در روز عاشورا و صحنه نبرد کربلا نیز، تنها خون بود و شمشیر و زخم و درد و شهادت، و از مدال و پول و امتیازهای اجتماعی و مقام ‏های دنیوی خبری نبود. از این رو، ماندگان و مقاومان، تنها با نیروی اخلاص به جهاد در راه حضرت دوست ادامه می‏ دادند و یکی یکی شربت شهادت می‏ نوشیدند./950/202/ب2

ارسال نظرات