۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۳۰۴
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان به‌ صورت ریشه‌ای با فقر مبارزه کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان، آنها را غنی‌سازی کرده و به‌صورت اساسی و ریشه‌ای با معضل فقر مبارزه کند.
حجت الاسلام یعقوبی - شورای زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، اظهار کرد: توانمندسازی نیازمندان و افرادی که طعم فقر را چشیده‌اند در رشد اقتصادی جامعه تأثیر بیشتری دارد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی دولت و پرداخت نشدن به‌ موقع هزینه‌های خرید گندم به کشاورزان تأثیر بسیار بدی بر پرداخت زکات گندم در استان خراسان شمالی گذاشته است.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، در حال حاضر بودجه‌های عمرانی هم صرف امور اجرایی می‌شود؛ از این‌ رو باید دعا کرد مشکل اقتصاد در کشور با مدیریت بهتر رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طوری که غنی‌سازی اورانیوم، نگاه‌های مردم دنیا را به سمت ایران متوجه کرد باید مسؤولان متولی بتوانند در زمینهٔ غنی‌سازی انسان‌ها، به‌ ویژه فقرا و نیازمندان به دنیا نشان دهند که حرفی برای گفتن دارند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی باید کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان، آنها را غنی‌سازی کرده و به‌صورت اساسی و ریشه‌ای با معضل فقر مبارزه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه توانمندسازی نیازمندان کاری خدایی است، گفت: به دلیل آنکه خداوند متعال غنی بوده و همه عالم از این منبع فیض می‌برند، باید از این صفت الهی یاد بگیریم به ضعیفان امدادرسانی کنیم.

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد امری بسیار مقدس و الهی است، ادامه داد: کمیته امداد باید از سطح روزمرگی بیرون آید؛ به این معنا که با در اختیار قرار دادن سرمایه‌ای اندک، نیازمندان را به سمت خودباوری هدایت کند.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی این امر سبب استقلال آنها شده و نیازمندان می‌توانند با اشتغال‌زایی برای خود و چندین نفر دیگر اقتصاد خانواده خود و جامعه را تأمین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: کمیته امداد باید توانمندسازی کند تا افرادی که طعم فقر را چشیده‌اند، فقیر نمانده و وارد عرصه کار و تولید شوند و با توجه به اینکه نیازمندان طعم فقر چشیده‌اند بدون شک اثرگذاری فعالیت آنها در اقتصاد جامعه بیشتر خواهد بود./9314/202/ب2

ارسال نظرات