۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۵۷۷۴۰
عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

شبهه افکنی شبکه‌های مجازی در قیام امام حسین

حجت‌الاسلام دهشت گفت: امروزه شیطان بزرگ به صورت گسترده با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و تلگرام در میان مردم و جوانان در ارتباط با قیام امام حسین و روز عاشورا شبهه‌افکنی می‌کند.
دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) به سخنرانی پرداخت و در ابتدا گفت: احادیث فراوانی در ارتباط با فضیلت گریه بر امام حسین(ع) سفارش کرده‌اند. امام سجاد (ع) در این‌باره می‌فرمایند؛ هر کسی بر امام حسین (ع) اشک بریزد به گونه‌ای که بر صورتش این اشک جاری شود خداوند در مقابل آن غرفه‌ای از بهشت به او اختصاص می‌دهد که تا ابد در آن ساکن است.

وی با بیان اینکه دشمنی با اسلام روزافزون شده است، تصریح کرد: دشمن در سه محور برای تهاجم به دین وارد عمل شده است؛ محور اول غدیر است. ما باید غدیر را به عنوان پایه و اساس اسلام بررسی کنیم و باید بدانیم اگر غدیر آسیب ببیند اهل اسلام آسیب خواهند دید. بنابراین ما نسبت به آن وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

حجت‌الاسلام دهشت محور دوم را امام حسین (ع) و مسأله عاشورا عنوان کرد و افزود: در محور امام حسین (ع) دشمنان سالهاست در حال تلاش هستند تا آن را کمرنگ کنند یا منحرفش کنند. در بعضی از مراحل نیز موفق شده‌اند و کارشان را پیش برده‌اند. محور سومی که دشمنان از آن برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند، محور مهدویت است که متأسفانه توانسته‌اند پیش بروند و کارهایی صورت دهند.

استاد حوزه و دانشگاه به بیان حدیثی از امام سجاد(ع) پرداخت و گفت:‌ در کتاب کامل الزیارات حدیثی از امام سجاد (ع) نقل شده است که می‌تواند درس‌های بزرگی را به ما بدهد و نشان دهد دشمن از چه راه‌هایی می‌تواند مراسم امام حسین (ع) را تضعیف کند. در ابتدای این حدیث امام (ع) می‌فرمایند که شیطان هر ساله در روز عاشورا با شادی در اطراف جهان می‌چرخد و شیاطین دیگر را جمع می‌کند و به سخنرانی برای آن‌ها مشغول می‌شود.

وی در ادامه افزود: ابلیس به شیاطین دیگر می‌گوید؛ امروز روزی است که ما انتقام خود را از آدم گرفتیم و این انتقام را نیز به نهایت خود رساندیم. عده‌ای را به درجه‌ای رساندیم که اهل آتش شده‌اند مگر آن‌هایی که برای امام حسین (ع) گریه می‌کنند. این افراد دیگر به جهنم نمی‌روند و بهشت پذیرای آن‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام دهشت در ادامه توضیح حدیث اظهار داشت: ابلیس به افرادش چهار نکته را سفارش می‌کند تا برای گمراهی مردم در روز عاشورا استفاده کنند. نخستین سفارش این است که کاری کنند مردم به امام حسین (ع) تردید کنند. امروزه این کار را دشمنان اسلام و شیطان بزرگ به صورت گسترده با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و تلگرام و ابزارهای رسانه‌ای انجام می‌دهد.

وی افزود: سفارش دوم ابلیس به افرادش این بود که مردم را با امام حسین (ع) دشمن کنید. البته این کار را بعد از ایجاد تردید و شک انجام می‌دهند. سومین سفارش ادامه دادن دو کار قبلی است تا دیگر کفر و ظلالت مردم تکمیل شود و راهی برای بازگشت نداشته باشند. چهارمین سفارش نیز این است که کاری کنید دست مردم به ناجی نرسد و امیدی به دادرس نداشته باشند.

لازم به ذکر است این مراسم در حسینیه تهرانی‌ها به همت هیأت یا حسین(ع) برگزار شد./202/862/ب1

ارسال نظرات