۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۵۸۲۴۴
حجت الاسلام پناهیان:

هرکسی امروز، ذره‌ای با آمریکا کنار بیاید قطعا یزید زمان است

حجت الاسلام پناهیان گفت: امروزه دولت ما اعلام می‌کند به استکبار چیزی نگوییم و کم کم شعار مرگ بر آمریکا هم ندهیم، با این اوصاف برای امام حسین(ع) نباید عزاداری کرد و حقیقت وجودشان را گفت چون مقابل استکبار ایستادگی کردند، به این ترتیب هرکسی امروز ذره‌ای با آمریکا کنار بیاید قطعا یزید زمان است.
احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام احمد پناهیان استاد اخلاق بعداظهر امروز در ادامه کلاس اخلاق خود که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به سخن رهبری که فرمودند" رنج و سختی زنده نگه داشتن خون شهید از شهادت کم‌تر نیست" اظهار داشت: نام و یاد شهید زنده نگه داشتند مشکل نیست و تا به امروز هم شاهد هتسیم کسی نتوانسته یاد امام حسین(ع) را از یاد ببرد.

وی ادامه داد: احیای خون امام حسین(ع) از حفظ کردن یاد و خاطره امام سخت‌تر است، امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا تمام تلاش خود را در جهت احیای خون امام حسین(ع) کرد.

استاد اخلاق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: در این روایت آمده است که نامه‌ای از سوی خدا به پیامبر اکرم(ص) ارسال شد که قبل از رحلت آن را به امام علی(ع) دادند که این نامه نسل به نسل بین ائمه منتقل شده است، وظیفه هر  امام این بود که نامه را خوانده و به دستوراتش عمل کند.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: در این نامه به امام حسین(ع) خطاب شده است با یک جماعتی خارج شوید برای آنکه شهید شوید، ماموریت خداوند در این نامه برای امام حسین(ع) کاملا مشخص شده است.

وی یادآور شد: منظور نامه از این که قیام کنید شهادت نیست بلکه ماموریت قیام مهم است حتی اگر شهید شوید، پس آمده است که حسین یارانی را انتخاب کنید که برای شهادت آماده باشند، در این نامه خداوند به امام حسین(ع) وعده پیروزی نمی‌دهد.

استاد اخلاق با بیان این پرسش که انقلاب و قیام بدون پیروزی چه معنایی می‌دهد، تصریح کرد: در واقع قیام امام حسین(ع) با هیچ قیام و انقلابی قابل مقایسه نیست، برای نمونه در انقلاب ایران امام راحل فرمود مردم قیام کنید پیروزی از آن شما است، در اصل نوع ماموریت امام حسین(ع) با همه فرق می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان ابراز داشت: امام حسین(ع) در مکه فرمودند" هرکسی می‌خواهد به سوی خدا بشتابد با من همراه شود"، حال چقدر یک انسان باید تعلق خاطر به دنیا و جان نداشته باشد تا بتواند با امام همراه شود، در مکه چند هزار نفری با امام آمدند اما پس از شهادت مسلم بن عقیل در فاصله کمی به کربلا امام را ترک کردند.

وی بیان کرد: در این شرایط آمده است تنها کسانی با امام آمدند که از مدینه با ایشان همراه بودند، در واقع یارانی ماندگار شدند که نه به قصد پیروزی بلکه به امید شهادت عازم شدند، سوال پیش می‌آید که این چه انقلابی است که همه در آن باید شهید شوند.

استاد اخلاق اضافه کرد: امروز می‌بینیم که شیعه انگلیسی به راه افتاده است، همانطور که سید حسن نصر الله به این سبک شیعه حمله کرد باید گفت اگر شما برای امام حسین(ع) دلتان می‌سوزد چرا قمه می‌زنید به میدان نبرد بیاید از جانتان مایه بگذارید.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: پس از 38سال از پیروزی انقلاب در کشور شاهد هستیم خیلی‌ها می‌گویند آسایش ما با این انقلاب فراهم نشده است پس بر علیه حکومت به پا خیزیم، البته این نظر اقلیت مردم است زیرا اکثریت غالب همچنان پایبند به امام و انقلاب هستند، ما هنوز در این انقلاب خون ندادیم.

وی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید تا به امروز آمریکا به یک پیمان خود عمل نکرده‌ است، از طرفی بدبخت کسی است که می‌گوید آمریکا پای برجام و پیمان خود می‌ماند، در این شرایط دولت به مردم می‌گوید به آمریکا اطمینان کنید.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا می‌گوید برجام برای ایران هیچ نفعی ندارد اظهار کرد: آمریکا در جنگ تحمیلی ایران و عراق 62کشور را برای حمله به ایران بسیج کرد، حالا نباید توقع داشت این آمریکا با ما سازش داشته باشد، امروزه همین آمریکا 85 کشور را برای حمایت از داعش تدارک دیده است.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: امروز آمریکا از سال 61 وارد مذاکره با نخست وزیر وقت موسوی شد چون می‌دانست از طریق جنگ راه به جایی نمی‌برد، الان هم در گوش همه می‌خوانند اگر ما برجام را امضا نمی‎‌کردیم آمریکا به ما حمله می‌کرد، مگر می‌شود آمریکایی که در باتلاق سوریه، بحرین، یمن، عراق مانده است مگر می‌تواند به ما حمله کند.

وی با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در مجلس یزید ادامه داد: امام در این مجلس فرمود" خدواند 6نعمت را به ما داده است که علم، حلم، بزرگ جامعه اسلامی، فصاحت کلام، شجاعت و محبت در قلوب مومنین است"، امام در این خطبه خودشان را از پیغمبر تا امام علی(ع) و پدرشان معرفی کردند و مجلس یزید را به افتضاح کشاندند و مستکبر زمان خود را نابود کردند.

استاد اخلاق تاکید داشت: امروزه دولت ما اعلام می‌کند به استکبار چیزی نگوییم و کم کم شعار مرگ بر آمریکا هم ندهیم، با این اوصاف برای امام حسین(ع) نباید عزاداری کرد و حقیقت وجودشان را گفت چون مقابل استکبار ایستادگی کردند، به این ترتیب هرکسی امروز ذره‌ای با آمریکا کنار بیاید قطعا یزید زمان است.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: کربلا را باید همانند امام سجاد(ع) ادامه داد، وقتی می‌توان به حسینی گفت که راه امام سجاد(ع) را بعد از کربلا ادامه دهیم، اگر ما بخواهیم امروز با امام حسین(ع) باشیم باید با استکبار بجنگیم./816/201/ب3

ارسال نظرات