۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۵۸۷۸۹
وزیر راه در بندرعباس:

دولت با تمام توان در جهت تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در اقتصاد مقاومتی همانند دیگر زمینه ها فراز و نشیب هایی وجود دارد، همه ما تلاش می کنیم تا با ایجاد رقابتی سالم و سازنده در جهت تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم ‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
آخوندی وزیر راه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، عباس آخوندی امروز در نشست اقتصاد مقاومتی در بندرعباس با اشاره به موقعیت اقتصادی استان هرمزگان، گفت: هرمزگان نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی کشور دارد و از این حیث نمی‌توان نسبت به این استان کم توجه بود.

وی در ادامه با اشاره به دید ملی مسؤولان کشوری نسبت به استان هرمزگان، افزود: با توجه به اهمیت استان هرمزگان از حیث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی، مسؤولان در مرکز، نگاه ملی به این استان دارند.

وزیر راه و شهرسازی، مواردی همچون بخش خصوصی، رقابت، بهره‌ وری، ارتقای توان تولید ملی، دانش‌ بنیان بودن، شفافیت و انضباط را در تحقق سیاست اقتصادی مهم برشمرد.

آخوندی گفت: برخی مدیران بر این باورند که دولت باید به تولیدکنندگان یارانه دولتی اعطا و واردات را محدود کند، این تعریف معکوسی از اقتصاد مقاومتی است که با هیچ کدام از قانون ‌های بیان شده در این زمینه سازگاری نیست.

وی در ادامه بیان‌ کرد: این در حالی است که در اقتصاد باید بهره‌وری داشته باشیم و رقابت ایجاد کنیم و این رقابت باید در تمامی بخش ‌های اقتصادی ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی همانند دیگر زمینه ها فراز و نشیب هایی وجود دارد، همه ما تلاش می کنیم تا با ایجاد رقابتی سالم و سازنده در جهت تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم ‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

آخوندی ضمن تشریح اهداف اقتصاد مقاومتی، توجه به رفع عدم تعاملات منطقه ‌ای و توسعه صادرات را از اهم اهداف این نوع اقتصاد نام برد و ابراز داشت: در زمینه اجرا و تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه‌ ای به عدم تعاملات منطقه‌ای شود و جهت رفع آن تلاش کرد.

وی همچنین بر توسعه صادرات به عنوان یکی دیگر از اهداف مدنظر در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و اذعان داشت: صادرات یکی از بخش‌ های اصلی در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه حمل و نقل در استان هرمزگان، گفت: در این زمینه میزان قابل توجهی سرمایه‌گذاری شده و توسعه بندری شهید رجایی و یکپارچه کردن حوزه حمل و نقل نیز در دست اجراست.

آخوندی در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: در استان هرمزگان هر چهار نوع حمل و نقل اعم از دریایی، زمینی، هوایی و ریلی انجام می ‌شود و افزون بر آن استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس عمدتا یکی از مراکز عمده صادرات و واردات کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: برخی مدیران خواستار حمایتهای دولتی هستند، چنین اقتصادی که بدون حمایت دولت نتواند پایدار بماند شکننده است، در کشور ایران اسلامی باید روزی فرا رسد که بخش خصوصی از دولت تقاضا کند که در تحقق اهداف اقتصادی دخالت نکند و تنها نقش نظارتی داشته باشد و جهت فراهم کردن بازار فروش اقدام کند./202/851/ب1

ارسال نظرات